رفتن به محتوای اصلی

حملات به تأسیسات نظامی کشور را محکوم می کنیم!
30.01.2023 - 20:34

 بنا به اطلاعیهٔ وزارت دفاع نیمه‌شب شنبه یکی از تأسیسات آن وزارتخانه مورد حملهٔ پهپادی قرار گرفته و خساراتی به بار آمده است. خبرگزاری‌ها از وقوع چند انفجار دیگر در نقاط دیگر هم خبر داده‌اند که هنوز مورد تائید مقامات مسئول قرار نگرفته است.
هنوز هیچ کشور یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. اما در عموم گزارش‌ها به سوابق ارتش اسرائیل و موساد در زمینه‌های مشابه اشاره و گمانه‌زنی شده است که این‌گونه حملات قاعدتاً توسط نیروهای نظامی- اطلاعاتی اسرائیل انجام می‌گیرد. این اولین بار نیست که تأسیسات نظامی یا کارکنان هسته‌ای ایران مورد حملات مرموز قرار می‌گیرند. در هیچ موردی اسرائیل دست داشتن در این حملات را تکذیب نکرده است.
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)، این حملات نظامی را تجاوز به کشور ایران و ضدیت با ملت ایران ارزیابی و آن را به شدت محکوم می‌کند. باور ما این است که همۀ ایرانی‌های میهن‌دوست با ما در محکومیت این نوع حملات هم‌صدا و هم‌نظرند.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تلاش‌هایی از سوی برخی گروه‌های ایرانی برای جلوگیری از احیای برجام، برای تشدید تحریم‌های اقتصادی، برای قطع روابط دیپلماتیک و برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت‌های خارجی صورت گرفته است.
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) این‌گونه درخواست‌ها از دولت‌های اروپا و امریکا و منطقه‌ای را، قطع نظر از نیات مدافعان آن، در کنار سرسختی رژیم ولایی در پذیرش مطالبات مردم و سرکوب و اعدام معترضین، زمینه‌ساز حملات نظامی به کشور ارزیابی و با آن‌ها به شدت مخالفت کرده و می‌کند.
محکومیت حملات نظامی و آمران و عاملان آن در عین حال، هم‌راه است با اعتراض ما علیه حکومت و محکوم شناختن سیاست‌های تنش‌آمیز و تقابل‌جویانهٔ آن. به باور ما سیاست‌ تنش‌زای جمهوری اسلامی در منطقه، تاکنون خسارت‌های زیادی بر میهن‌مان تحمیل کرده است.
هم‌چنین ما به شدت نگرانیم که تشدید تنش میان ایران و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آن مبارزات مدنی و مطالبه‌محور اقشار گستردۀ اجتماعی و جنبش «زن، زندگی، آزادی» را به حاشیه براند و فضای سیاسی کشور تحت‌الشعاع جنگ و تنش میان ایران و اسرائیل قرار گیرد.
سازمان ما به عنوان یک نیروی صلح‌دوست  به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز ایران با همهٔ همسایگان سرزمینی و منطقه‌ای خود باور دارد. از این رو سازمان ما در روابط خارجی، سیاستی مبتنی بر تنش‌زدایی و ایجاد و گسترش هم‌کاری‌های همه‌جانبه و روابط حسن هم‌جواری با تمامی کشورهای منطقه‌مان را دنبال می‌کند.
سازمان ما مبارزه علیه حکومت استبدادی دینی و برقراری جمهوری مبتنی بر مبانی حقوق بشر و برخاسته از ارادهٔ آزاد و برابرحقوق همهٔ مردم ایران را از راه درهم‌تنیدگی جنبش‌ها و نیروهای توانمند موجود در میهن، بسیج اجتماعی و تقویت مبارزات مدنی در داخل کشور پی می‌گیرد. فداییان خلق هیچ‌گاه تحریم اقتصادی، قطع دیپلماسی و تشدید تنش با کشورها و دولت‌های دیگر را به سود میهن و مردم، و در جهت گسترش مردم‌سالاری و حقوق بشر در کشور ارزیابی نمی‌کنند.
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) برای رسیدن به حکومتی مبارزه می‌کند که به انتخاب مردم باشد و در عرصۀ بین‌المللی به سیاست عدم تعهد و حفظ توازن متعهد بماند.

دست بیگانگان از میهن‌مان کوتاه!
ما خواهان تنش‌زدایی با همۀ همسایگان سرزمینی و منطقه‌ای و برقراری صلح و ثبات پایداریم!

دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ (۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۳ میلادی)
هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.