رفتن به محتوای اصلی

۱ دسامبر : نگرانی نهادهای امدادرسان از آغاز مجدد جنگ در غزه

۱ دسامبر : نگرانی نهادهای امدادرسان از آغاز مجدد جنگ در غزه

 

 

 

واکنش مشاور دولت اسرائیل به گزارش نیویورک تایمز درباره «مطلع بودن از حمله حماس»

مارک رگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاه که کمی پایین‌تر بخشی از گفتگوی او با بی‌بی‌سی پیرامون از سرگیری جنگ با حماس برایتان نوشتیم، در ادامه این مصاحبه درباره گزارش روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز که در آن ادعا شده «مقامات و نهادهای اسرائیل از حدود یک سال پیش درباره برنامه حماس برای یک حمله گسترده با خبر بوده‌اند» واکنش نشان داد و گفت: «اصل قضیه این است که حمله ۷ اکتبر اسفناک و هولناک بود و ما بهای آن را با خون مردم خودمان پرداختیم».

«از موضع اسرائیل، این حمله همچون یوم کیپور (روز کفاره) در سال ۱۹۷۳ بود که ما از شمال توسط سوریه و از جنوب از سوی مصر مورد حمله قرار گرفتیم و در آن زمان هم ما غافلگیر شدیم».

«این واضح است که مانند سال ۱۹۷۳، یک شکست و ناکامی روی داده است و وقتی که جنگ تمام شود من مطمئنم که کمیته تحقیق و تفحص در این باره تشکیل خواهد شد».

 

نگرانی نهادهای امدادرسان از آغاز مجدد جنگ در غزه

Image removed.

 

نهادهای امدادرسان طی ۷ روز آتش‌بس میان حماس و ارتش اسرائیل توانستند آذوقه و اقلام ضروری قابل توجهی را به داخل غزه بیاورند و میان صدها هزار جنگ‌زده فلسطینی توزیع کنند اما اکنون با از سر گرفته شدن جنگ در این نواره باریک، این نهادها مجددا نگران امدادرسانی به موقع و به اندازه شده‌اند.

جیسون لی از انجمن خیریه «نجات کودکان» Save The Children امروز از داخل یکی از اردوگاه‌های آوراگان غزه به خبرنگاران گفت: «چند کامیون اقلام ضروری را به بیمارستان‌هایی در شمال غزه رساندیم اما اکنون با آغاز مجدد درگیری‌ها و افزایش آسیب‌دیدگان این اقلام به سرعت تمام خواهد شد».

آقای لی گفته چند کاروان کمکی هم به جنوب غزه رسیده است که کانون اصلی استقرار بیش از یک میلیون فلسطینی است که از شمال و مرکز این نواره ساحلی گریخته‌اند.

انجمن جهانی نجات کودکان که همچون صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکی از بزرگترین نهادهای خیریه امدادرسان به کودکان است خواستار آتش بس دائمی در غزه است و جسیون لی امروز یک بار دیگر تاکید کرد که در شمال غزه که هنوز صدها هزار غیرنظامی حضور دارند نیاز فوری به آذوقه و اقلام ضروری است و همزمان با کمبود این ضروریات، نهادهای امدادرسان کافی هم برای فعالیت در آن منطقه وجود ندارد.

«ما هر آنچه می توانستیم را (در خلال ۷ روز آتش‌بس) انجام دادیم اما کافی نبود».

ارتش اسرائیل می‌گوید تاکنون به بیش از «۲۰۰ هدف تروریستی» حماس حمله کرده است

ارتش اسرائیل می‌گوید که از زمان پایان یافتن آتش‌بس موقت در صبح امروز به بیش از ۲۰۰ «هدف تروریستی» از جمله در خان یونس و رفح در جنوب غزه را با یگان زمینی، هوایی و دریایی حمله کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین تاکید کرده که حماس مسئول نقض مفاد توقف در جنگ بوده است.

پیش از این اسرائیل، حماس را متهم کرد که با عدم آزادی زنان و کودکان به گروگان گرفته شده و همچنین پرتاب راکت به سمت اسرائیل، آتش‌بس موقت را نقض کرده است.

یک منبع گفته است که مذاکرات آتش‌بس در قطر شکست خورده است

یک منبع نزدیک به مذاکرات دوحه قطر به بی‌بی‌سی گفته است که مذاکرات آتش‌بس شکست خورده است.

برغم از سرگیری حملات هوایی از اوایل صبح امروز، مذاکرات همچنان به امید تمدید بیشتر توقف موقت درگیری‌ها در دوحه قطر ادامه داشت.

تصاویری از جنگ در غزه پس از پایان آتش‌بس موقت

همانطور که تاکنون گزارش کردیم، حملات تلافی جویانه اسرائیل به حماس در غزه پس از یک آتش بس موقت یک هفته‌ای امروز از سرگرفته شده است.

برخی از تازه‌ترین تصاویری که امروز بعدازظهر به وقت محلی از نوار غزه منتشر شده است:

Image removed.

 

Image removed.

 

Image removed.

 

فلسطینی‌ها خسارت خانه‌های تخریب شده در حمله اسرائیل به خان یونس را بررسی می‌کنندفلسطینی‌ها خسارت خانه‌های تخریب شده در حمله اسرائیل به خان یونس را بررسی می‌کنند

Image removed.

 

 

خلاصه اخبار از صبح امروز تا کنون

Image removed.

 

  • جنگ صبح امروز پس از پایان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای بین اسرائیل و حماس از سر گرفته شد.
  • مقامات درمانی غزه که تحت نظارت حماس هستند، می‌گویند تا کنون بیش از صد نفر کشته شده‌اند. اسرائیل می‌گوید به بیش از دویست «هدف تروریستی» حمله کرده است.
  • آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، حماس را مسئول از سرگیری خشونت‌ها دانست. او به خبرنگاران گفت که این گروه قبل از پایان آتش‌بس، وعده‌های خود را زیر پا گذاشته و به اسرائیل راکت شلیک کرده است.
  • اسرائیل می‌گوید پس از هشدار آمریکا در این مورد که تخریب شمال غزه نباید در جنوب تکرار شود، برنامه‌های خود را برای کاهش تلفات غیرنظامیان با وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در میان گذاشته است.
  • مرگ سه تن ازساکنان کیبوتص «نیر اوز» که گمان می‌رود در گروگان حماس بودند. نام آنها آریه زالمانوویچ، مایا گورن و رونن انگل اعلام شده است

دبیر کل سازمان ملل از شروع دوباره جنگ «عمیقا ابراز تاسف کرد»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که از شروع دوباره جنگ در غزه «عمیقا متاسف است.»

او در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفته است: «هنوز امیدوارم که امکان تمدید توقف در جنگ، دوباره وجود داشته باشد.»

آقای گوترش افزوده: «بازگشت به جنگ فقط نشان می‌دهد که چقدر مهم است که آتش‌بس بشردوستانه واقعی داشته باشیم.»

مقامات درمانی غزه که تحت نظارت حماس است، گفته‌اند که از زمان آغاز عملیات اسرائیل علیه حماس در غزه بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از جمله حدود ۶۰۰۰ کودک کشته شده‌اند.

آتش‌بس موقت پایان یافته و مذاکرات برای توافق دیگر دشوار است

Image removed.

هوگو باچگا

بی‌بی‌سی

آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حماس با وجود تلاش‌های زیاد دیپلماتیک برای تمدید مجدد آن، صبح امروز به پایان رسید. منابع آشنا با این مذاکرات می‌گویند که مصر و قطر که به‌عنوان میانجی به توافق اولیه کمک کردند، همچنان در تلاش برای دستیابی به توافق دیگری هستند.

اما این مذاکرات دشوار است. یکی از عناصر کلیدی آتش‌بس آزادی افرادی بود که در حملات حماس در هفتم اکتبر ربوده شده بودند. بیش از صد گروگان در ازای آزادی فلسطینیان از زندان‌های اسرائیل آزاد شدند.

این موضوع فقط شامل زنان، نوجوانان و کودکان می‌شد. اکثر ۱۴۰ اسیر باقیمانده مردان و نیروهای نظامی اسرائیل هستند. شواهد نشان می‌دهد که حماس حاضر نیست آنها را با همان شرایط توافق قبلی آزاد کند.

آغاز مجدد درگیری‌ها احتمالاً بحران انسانی در غزه را بدتر می‌کند، در حالیکه این منطقه با کمبود شدید غذا، آب و دارو و وضعیت بحرانی سیستم بهداشتی محلی روبروست.

آتش‌بس باعث افزایش تعداد کامیون‌های حامل کمک به این منطقه شد، اما سازمان ملل متحد گفته است این کمک‌ها هنوز برای رفع نیازهای غزه کافی نیست.

 

ارتش اسرائیل با پخش اعلامیه‌هایی از مردم خان یونس خواسته این منطقه را ترک کنند

ارتش اسرائیل اعلامیه‌هایی را پخش کرده که به ساکنان خان یونس در جنوب غزه هشدار می‌دهد برای حفظ امنیت خود به سمت مناطق دیگری در جنوب حرکت کنند.

تصاویری از این اعلامیه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که در آن گفته شده خان یونس یک «منطقه جنگی خطرناک» است و از مردم مناطق در شرق می‌خواهد به پناهگاه‌هایی در نزدیکی رفح - نزدیک به مرز مصر - بروند.

اعلامیه‌های هشدار مشابهی که پیش از این هم در برخی مناطق از زمان شروع جنگ پخش شده، بخشی از آن چیزی است که ارتش اسرائیل از آن‌ها به عنوان «ابزارهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در نوار غزه» نام برده است.

 

تازه‌ترین تحولات تا این لحظه

Image removed.

 

بعد از ازسرگیری دوباره جنگ در غزه تازه‌ترین تحولات مهمی که تا این لحظه اتفاق افتاده است:

  • پس از پایان آتش‌بس موقت هفت روزه اسرائیل و حماس، جنگ در غزه از سرگرفته شده است.
  • در سراسر غزه، تیراندازی‌های شدید و حملات هوایی بزرگی رخ داده است. در حالی که موشک‌هایی هم از نوارغزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده است.
  • ارتش اسرائیل حماس را به نقض مفاد آتش بس با عدم آزادی تمامی گروگان‌های زن و کودک در غزه متهم کرده است.
  • در مقابل حماس، اسرائیل را به نقض توافق آتش‌بس با ممانعت از رسیدن کمک‌ها و سوخت به شمال غزه متهم کرده است.
  • مقامات درمانی غزه که تحت نظارت حماس هستند، گفته‌اند که دست کم ۳۰ فلسطینی امروز از زمان شروع درگیری‌ها در غزه کشته شده‌اند.
  • اسرائیل اعلامیه‌هایی را در شهر خان یونس پخش کرده که در آن به ساکنان این شهر هشدار داده شده که از این منطقه به سمت رفح در نزدیکی مرز مصر بروند.
  • ارتش اسرائیل نقشه جدیدی از شهر غزه درست کرده که در آن این شهر را به صدها منطقه تقسیم کرده است. گفته شده که از این نقشه برای هشدار دادن به غیرنظامیان برای «آماده سازی برای مرحله بعدی جنگ» استفاده می‌شود.
  • منابع به بی‌بی‌سی گفته‌اند که مذاکرات دشوار برای ازسرگیری توقف جنگ در قطر ادامه دارد.

تصاویر ماهواره‌ای از احتمال تخریب بیش از ۱۰۰ هزار ساختمان در شمال غزه حکایت دارند

بی‌بی‌سی وریفای

بخش صحت‌سنجی و اعتباریابی اخبار ما - بی‌بی‌سی وریفای - از طریق سفارش تصاویر ماهواره‌ای نوار غزه به بررسی میزان تخریب شمال این منطقه تا روز پنجشنبه گذشته که آتش بس موقت انسان‌دوستانه آغاز شد، پرداخته است.

بررسی این تصاویر هوایی و مقایسه آنها با تصاویر مشابه پیش از شروع جنگ اسرائیل-غزه، وسعت تخریب در شمال نوار غزه را که کانون حملات ارتش اسرائیل بود، نمایانگر می‌کند.

به چند نمونه از این تصاویر ماهواره‌ای که در تاریخ‌های متفاوت از نوارغزه تهیه شده توجه کنید.

بی‌بی‌سی وریفای با تحلیل این تصاویر و بررسی دیگر داده‌ها از جمله تصاویر پهپادی از منطقه تخمین می‌زند که ظرف حدود ۵۰ روز جنگ در شمال نوار غزه حدود ۱۰۰ هزار ساختمان آسیب دیده و تخریب شده است.

در همین مدت زمان حدود یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه با ترک منازل خود به جنوب نوار غزه گریخته‌اند و بنابر گزارش مقام‌های بهداشتی تشکیلات حماس در غزه تا کنون ۱۴۵۰۰ نفر هم در جریان این جنگ کشته شده‌اند.

جنگ اسرائیل-غزه در پی حمله روز هفتم اکتبر حماس به اسرائیل آغاز شد که طی آن ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند و بیش از ۲۴۰ نفر هم توسط حماس گروگان گرفته شدند که بخشی از این افراد طی یک هفته گذشته و در جریان آتش‌بس موقت انسان‌دوستانه آزاد شده‌اند.

Image removed.

 

تصویر ماهواره‌ای از شمال غزه به تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ - در عکس بعدی تصویری مشابه از همین منطقه تا روز برقراری آتش‌بس موقت یعنی پنجشنبه ۲۳ نوامبر را خواهید دیدImage caption: تصویر ماهواره‌ای از شمال غزه به تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ - در عکس بعدی تصویری مشابه از همین منطقه تا روز برقراری آتش‌بس موقت یعنی پنجشنبه ۲۳ نوامبر را خواهید دید

Image removed.

 

تصویر ماهواره‌ای از شمال غزه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ - دو خط سفید راهی است که بولدوزرهای ارتش اسرائیل در این منطقه و پس از آغاز حملات، ایجاد کردندImage caption: تصویر ماهواره‌ای از شمال غزه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ - دو خط سفید راهی است که بولدوزرهای ارتش اسرائیل در این منطقه و پس از آغاز حملات، ایجاد کردند
 

یک خواهر و برادر مسلمان اسرائیلی در میان گروگان‌های آزادشده امروز بودند

Image removed.

 

عایشه (چپ) و بلال امروز آزاد شدند. آنها ۱۶ و ۱۸ سال دارند و هر دو از مسلمانان عرب‌زبان جامعه اسرائیل‌اند. پدر آنها - یوسف - و برادر بزرگترشان - حمزه - همچنان گروگان حماس‌اند.I عایشه (چپ) و بلال امروز آزاد شدند. آنها ۱۶ و ۱۸ سال دارند و هر دو از مسلمانان عرب‌زبان جامعه اسرائیل‌اند. پدر آنها - یوسف - و برادر بزرگترشان - حمزه - همچنان گروگان حماس‌اند.

دو گروگان دیگر آزادشده امروز یک خواهر و برادر مسلمان اسرائیلی هستند که ۱۶ و ۱۸ سال دارند.

عایشه و بلال زیادنا، در روز هفتم اکتبر توسط حماس در جنوب اسرائیل گروگان گرفته شدند و نگرانی فراوانی از تاخیر در آزادی آنها وجود داشت اما بالاخره امروز - پنجشنبه - در میان گروگان‌های آزادشده وارد خاک اسرائیل شدند. آنها از آخرین کودکانی هستند که حماس در اسارت دارد.

نعمیه مادر این دو کودک مسلمان اسرائیلی عرب‌زبان همزمان با خوشحالی از آزادی آنها نسبت به سرنوشت پدر خانواده (یوسف) و پسر ارشد خود (حمزه ۲۲ ساله) که همچنان گروگان حماس هستند ابراز نگرانی کرده است.

اسرائیل سفیر اسپانیا را در رابطه با اظهارات نخست وزیر این کشور احضار کرد

پل کربی

دبیر بخش دیجیتال بی‌بی‌سی در حوزه اروپا

در پی اظهار نظر تازه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، که گفت «تردیدهایی جدی در مورد پایبندی اسرائیل به قوانین بشردوستانه بین‌المللی دارد» نزاع دیپلماتیک میان دو کشور تشدید شده است.

او چند روز قبل اسرائیل را به «کشتار بدون تبعیض فلسطینی‌ها» در جریان عملیات در نوار غزه متهم کرده بود.

اسرائیل تازه‌ترین اظهارات او را منزجرکننده خوانده است.

سفیر اسپانیا برای دومین بار در این هفته برای نکوهش مواضع نخست وزیر این کشور احضار شد.

الی کوهن، نخست وزیر اسرائیل، در شبکه ایکس نوشت: «اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و خواهد کرد و جنگ را تا زمانی که همه گروگان‌ها بازگشته‌اند و حماس از غزه حذف شده ادامه خواهد داد.»

او گفت که در پاسخ به آنچه «اتهامات بی‌پایه» جدید رهبر اسپانیا خواند تصمیم گرفته است رودیکا رادیان-گوردون سفیر اسرائیل را برای مشورت از مادرید فرابخواند.

 

اسرائیل می‌گوید راکت شلیک شده از غزه را رهگیری کرده است

اسرائیل می‌گوید که راکتی که از غزه شلیک شده بود را حدود یک ساعت قبل از پایان آتش‌بس با حماس رهگیری و منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل در حساب تلگرامی خود نوشت: «به دنبال گزارش اولیه درباره به صدا در آمدن آژیر در سکونتگاه‌های نزدیک نوار غزه، آرایه پدافند هوایی ارتش با موفقیت پرتابی از نوار غزه را منهدم کرد.»

آتش‌بس قرار است در ساعت ۷:۰۰ به وقت محلی (۰۵:۰۰ گرینویچ) منقضی شود.

بلینکن در سومین سفرش به خاورمیانه با محمود عباس دیدار و گفتگو کرد

Image removed.

 

 

آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام الله در کرانه باختری دیدار و گفتگو کرد.

آمریکا پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای بلینکن به محمود عباس گفته است که آمریکا متعهد به برداشتن «گام‌های ملموس برای پیشبرد» یک کشور فلسطینی است.

آقای بلینکن همچنین «خشونت افراط گرایان علیه غیر نظامیان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد» و گفت که همچنان بر پاسخگویی کامل مسئولان در این زمینه پافشاری می‌کند.

روز گذشته در جریان حمله اسرائیل به جنین در کرانه باختری دو پسربچه فلسطینی ۸ و ۱۴ ساله کشته شدند.

سازمان ملل می‌گوید که بیش از ۲۳۰ فلسطینی از هفتم اکتبر در کرانه باختری کشته شده‌اند که اکثر آن‌ها توسط نیروهای اسرائیلی و ۸ نفر توسط شهرک نشینان اسرائیلی کشته شدند.

حماس گفته است عاملان تیراندازی امروز در بیت‌المقدس اعضای این گروه بودند

یک کانال تلگرامی وابسته به گروه حماس گفته است که افراد مسلحی که امروز در ایستگاه اتوبوس در بیت‌المقدس مبادرت به تیراندازی کردند اعضای این گروه بودند.

در حمله این افراد، سه اسرائیلی کشته و تعدادی زخمی شدند و دو مهاجم مسلح هم کشته شدند.

حماس در بیانیه‌ای با اشاره به عملیات نظامی اسرائیل در غزه و رفتار با زندانیان فلسطینی گفته است که «این عملیات به عنوان پاسخی طبیعی به جنایات بی‌سابقه اشغالگران انجام شد».

خبرگزاری فرانسه گفته است که این بیانیه همچنین خواستار «تشدید مقاومت» شده است.

حمله در بیت‌المقدس ممکن است نشانه تاثیر جنگ غزه در جاهای دیگر باشد

Image removed.

وایر دیویس

بی‌بی‌سی ، جنوب لبنان

حادثه صبح امروز در بیت‌المقدس که منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر شد، شاید نشان دهد که چگونه جنگ جاری بین اسرائیل و حماس در غزه منجر به افزایش تنش در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری می‌شود.

دو مهاجم فلسطینی برادرهایی بودند که توسط سرویس‌های امنیتی اسرائیل به عنوان حامیان حماس در بیت المقدس شرقی شناخته می‌شدند و هر دو نفر به دلیل آنچه منابع اسرائیلی «فعالیت تروریستی» توصیف کرده‌اند، محکوم به زندان شده و محکومیت خود را سپری کرده بودند.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، پلیس اسرائیل تصاویری را منتشر کرد که مقدار زیادی گلوله و خشاب تفنگ‌های خودکار را در خودروی مهاجمان نشان می‌داد و حاکی از آن بود که احتمالا قصد داشتند در جای دیگری از شهر هم دست به حمله گسترده بزنند.

این واقعه در پی حادثه مشابهی در دو هفته پیش به وقوع پیوست که در آن پنج اسرائیلی مجروح شدند و یکی از نیروهای امنیتی هم در یک حمله به یک ایست بازرسی ارتش اسرائیل بین شهر بیت‌لحم و بیت المقدس کشته شد.

حمله اخیر همچنین یک روز پس از آن صورت می گیرد که به گفته مقامات فلسطینی دو پسربچه هشت ساله و چهار ساله در جریان عملیات ارتش اسرائیل در شهر جنین در کرانه باختری فلسطین اشغالی کشته شدند.

در درگیری در این منطقه از ۷ اکتبر به بعد تا کنون چندین نفر دیگر کشته شده‌اند

پلیس اسرائیل می‌گوید در تیراندازی در بیت المقدس سه نفر کشته و ۱۶ نفر مجروح شدند

Image removed.

 

پلیس اسرائیل اعلام کرد که پس از تیراندازی در بیت المقدس شرقی که به کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۱۶ نفر منجر شد، تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه به اجرا گذاشته است.

سخنگوی پلیس گفته که وضعیت سه نفر از مجروحان وخیم است.

به گفته پلیس این حمله توسط «دو تروریست مسلح که برادر بودند در حدود ساعت ۷:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شده است.»

مهاجمان با استفاده از یک «تفنگ ام ۱۶ و یک تفنگ دستی به غیرنظامیان در ایستگاه اتوبوس شلیک کردند.»

سخنگوی پلیس همچنین گفته که «واکنش فوری دو سرباز اسرائیلی و یک غیرنظامی در نزدیکی صحنه حمله باعث خنثی شدن و کشته شدن دو تروریست قبل از رسیدن پلیس شد.»

پلیس گفته است که پس از این حمله «اقدامات امنیت فعلی در شهر شامل گشت زنی، مسدود کردن جاده‌ها و بازرسی مظنونان» را افزایش داده است.

سه نفر در تیراندازی در بیت المقدس کشته شدند

به گزارش سازمان فوریت‌های پزشکی بیت‌المقدس، یک زن ۲۴ و یک مرد در سنین هفتاد سالگی و یک نفر دیگر در تیراندازی به سوی غیرنظامیان اسرائیلی در این شهرکشته شده‌اند. مشخصات نفر سوم هنوز اعلام نشده است.

سخنگوی این سازمان افزوده که شش نفر دیگر نیز زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته که حال بعضی از آنها وخیم گزارش شده است.

وزیر خارجه اسرائیل گفته است که «دو مهاجم به شدت مسلح» توسط نیروهای امنیتی از میان رفتند.

جزئیات بیشتری در مورد عاملان این حمله و ارتباط احتمالی آن با جنگ غزه منتشر نشده است

تمدید دقیقه نودی آتش‌بس موقت اسرائیل و حماس؛ گروگان‌ها و زندانیان بیشتری آزاد می‌شوند

هفت صبح پنجشنبه ۹ آذر، در حالی که آخرین دقایق از پایان روز ششم آتش‌بس موقت اسرائیل و حماس در غزه رو به پایان بود، دو طرف اعلام اعلام کردند که برای تمدید هفتمین روز توقف جنگ به توافق رسیده‌اند. آتش‌بس در حالی تمدید شد که ساعاتی قبل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با دستور کار ادامه توقف جنگ در غزه و آزادی گروگان‌ها وارد تل‌آویو شده بود.

دقایق منتهی به هفت صبح، حماس مدعی شد که اسرائیل فهرست هفت کودک و زن و سه جسد از کشته‌شدگان اسرائیلی را در مقابل تمدید آتش‌بس نپذیرفته است. مقامات اسرائیل پیش‌تر گفته بودند که دست‌کم ۱۵ زن و کودک گروگان دیگر در غزه باقی مانده‌اند. اما حماس مدعی است که نمی‌تواند آنها را پیدا کند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید