رفتن به محتوای اصلی

آیا منشور همبستگی مهسا شکست خورد ؟ مسئولیئت به عهده چه کسانی است ؟ حال چه باید کرد؟
24.04.2023 - 22:50

 

"اسم شب" 
ما براي عبور از  جهنمي به نام جمهوري اسلامي به فردايي كه امكان يك زندگي آزاد،  نرمال و عادي براي همه ايرانيان را فراهم سازد  به يك اسم شب و يا رمز عبور نياز داريم والا  در آتش آن همچنانكه در گذشته سوخته ايم در آينده نيز خواهيم سوخت؟  اين رمز عبور " همبستگي" نام دارد . ما در خارج از كشور براي آفريدن اين همبستگي بايد بتوانيم سهم خود را به درستي و با كمترين هزينه و خطا ادا كنيم. . پيمان همكاري سه جريان و منشور مهسا دو نمونه اميد بخش در آفريدن اميد در اين مسير بوده و هنوز هم هستند.

مشكلات سر راه ما بسيارند از مدافعان متعصب سلطنت مطلقه تا آتش به اختياران افراطي چپ و جمهوري خواه، پتانسيل تخريبي قابل ملاحظه اي براي تبديل شدن به بازيچه دست جمهوري اسلامي در جلو گيري از شكل گيري يك جبهه وسبع " همبستگي" براي گذر از شرايط موجود را دارا هستند.  گفتگوي امروز هم در همين جهت خواهد بود.
 

سئوال اول: چرا چنین شد که شورای همبستگی (مهسا)از هشت نفر به شش نفر و با خروج حامد به  5 برسد ؟ آیا  رمز عبور " همبستگي"  در معرض از هم پاشیدگی قرار گرفته است ؟ آیا می شود آن را مجدا احیا نمود؟

همايشي كه تحت عنوان "گفتگو براي نجات ايران در روزهاي ٢١ و٢٢ آوريل كه در پاريس بر گزار شد،  گامي ديگر در اين مسير بود. انگيزه نجات كشور در نزد حاميان وفعالين جنبش انقلابي ژينا در داخل و خارج از كشور چنان نيرومند است كه دو گام به پس اخير در ميان مبتكران ٦ نفره منشور مهسا يعني فاصله گيري رضا پهلوي و استعفاي حامد اسماعيليون از آن جبران خواهد شد و ما به پيش خواهيم رفت. يك گرايش اميد بخش و نيرومند در همايش گفتگو براي نجات ايران، درست در همان جهتي است كه منشور مهسا و پيمان سه جانبه همكاري بر آن بنا شده است. سخنان تعدادي از سخن رانان شاخص اين همايش مثل كيوان صميمي و علي كشتگر و تعدادي ديگر شايسته تقدير وستايش اند.،آنها نيز مثل ما خواهان ايجاد و سيعترين جبهه ممكن متشكل از همه دموكراسي خواهان بر اساس حداقل اشتراكات براي نجات كشور از دست جمهوري اسلامي اند.
سئوال دوم :ایا می باید منشور مسها را تمام شده تلقی کرد ؟ آیا يك جبهه وسبع " همبستگي" براي گذر از شرايط موجود را ضروری و ممکن می  دانید؛ چگونه؟

سئوال سوم : این هم از شورای همبستگی که فروپاشید. در چهل سال گذشته حد اقل چهار شورای پرسروصدای اپوزیسیون خارج کشور به عنوان آلترناتیو رژیم و برای براندازی تشکیل شده و بعد از مدت اندکی فرو پاشیدند: شورای ملی مقاومت (رجوی)، شورای مقاومت ملی (پهلوی)، شورای گذار (شریعنتمداری)، شورای همبستگی (پهلوی) وو.... ملت بیچاره به چه امید ببندند جز  به خودشان و داخل.

 

 

کامنتی از مصطفی عزیزی

چند وقت پیش همان زمان که این هشت‌نفر توئیت مشترک زدند یادداشت کوتاهی نوشتم که هر کدام ما دست‌کم یکی یا چند تا از این هشت نفر را قبول داریم بعد اضافه کردم من هر هشتا را کم‌وبیش قبول دارم. حالا این هشت نفر بعد منشوری دادن و شدن ۶ نفر از او ۶ نفر #حامد_اسماعیلیون آمد بیرون فعلا موندن پنج نفر ممکنه فردا اساسا این شورای هم‌بسته‌گی از هم بپاشه. من خیلی متاسف هستم اما باز هم جدا جدا همه‌ی این هشت نفر را کم یا زیاد قبول دارم. یعنی برای من به‌شخصه آزادی مردم ایران اهمیت دارد نه اشخاص تا وقتی که هر کدام از این هشت نفر و بقیه اون شصت هفتاد میلیون نفر مردم ایران  مخالف جمهوری اسلامی و خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و ایرانی دموکراتیک و سکولار و آزاد و برابر هستند من از آن‌ها حمایت می‌کنم یا دست‌کم علیه‌شان حرفی نمی‌زنم. امیدوارم خروج حامد عزیز هم موجب فعال‌تر شدن خودش باشه و تکان تازه‌یی به جنبش بده. #مسیح_علینژاد که با همان سرعت سابق داره به پیش می‌ره. آن سایبری‌ها و متوهمین پرخاشگر و نان به نرخ روزخورها را به هیچ حساب نمی‌کنم و بی‌هوده موجب خوش‌حالی حکومتیان و دم و دنباله‌چی‌هاشان نمی‌شوم. این از من شما خود دانید. #مهسا_امینی #زن_زندگی_آزادی #ژن_ژیان_ئازادی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.