رفتن به محتوای اصلی

فداييان (اكثريت): جای کنشگران مدنی زندان نیست! نرگس محمدی را آزاد کنید!
11.06.2023 - 04:12
نرگس محمدی

جای کنشگران مدنی زندان نیست! نرگس محمدی را آزاد کنید!

نرگس محمدی سال‌هاست صدای خاموش نشدنی بی‌‌صدایان است. اینک برماست که صدای او باشیم، به محاکمۀ دوباره‌اش با صدایی رسا و بلند اعتراض کرده و خواهان آزادی بی‌قیدوشرط او و سایر زندانیان سیاسی بشویم.

 

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

نرگس محمدی، فعال مدنی، مدافع پیگیر حقوق بشر و نایب‌رییس و سخن‌گوی کانون مدافعان حقوق بشر و زندانی سیاسی که پس از بارها دستگیری و بازداشت، از آبان‌ماه ۱۴۰۰  برای گذراندن حکمی که در دادگاهی غیرعادلانه و بدون دسترسی به وکیل صادر شد، در زندان به سر می‌برد، یک بار دیگر قرار است روز یکشنبه  ۲۱خرداد ۱۴۰۲ در دادگاهی مشابه محاکمه شود. مسئول و پیگیر پرونده‌ی خانم محمدی وزارت اطلاعات است که  بابت فعالیت‌ها و نامه‌های ایشان از زندان برایش پرونده‌ای تشکیل داده است.

نرگس محمدی یکی از پیگیرترین فعالین مدنی و حقوق بشری ایران است که سال‌هاست برای خاموش ماندن و دست کشیدن از فعالیت و اعتراض،  به شدت تحت فشارهای جسمی و روانی و محرومیت‌های بی‌شمار قرار دارد. با این حال،  دیوارهای زندان هم نتوانسته‌اند او را از ادامه‌ی فعالیت‌ها، اعتراض‌های مدنی  و در عین حال افشاندن بذر امید و آزادی بازدارند. نرگس از زندان‌های قرچک و اوین بارها افشاگر شکنجه‌های جسمی و جنسی، به ویژه بر زنان زندانی شده، از وضعیت هم‌بندهای بیمار و عدم رسیدگی به آنان نوشته، معترض صدور و اجرای احکام اعدام شده است و…

به جرم همین فعالیت‌ها و بر اساس کیفرخواست شعبۀ ۲ دادسرای امنیت، قرار است  در شعبۀ ۲۹ دادگاه انقلاب یک بار دیگر خانم نرگس محمدی را محاکمه کنند. در حالی که بارها و بارها ثابت شده دیوارهای زندان کوتاه‌تر از ارادۀ  «نرگس‌ها» و کنشگرانی است که عزم‌شان دفاع از آزادی، برابری و عدالت بوده و هست.

پیش‌ترخانم محمدی در زمستان سال گذشته و اردیبهشت سال جاری در چندین نوبت به اتهام‌های گوناگون به دادسرای امنیت احضار شده بود. در همۀ این موارد نرگس  از رفتن به دادسرا سرباز زده است. اما این بار فراتر از احضار، قصد محاکمۀ دوبارۀ این کنشگر پیگیر و خستگی‌ناپذیر مدنی را دارند. به همین دلیل اعتراض یک‌پارچه و همگانی ما از اهمیتی بیش از پیش برخوردار است.

نرگس محمدی سال‌هاست صدای خاموش نشدنی بی‌‌صدایان است. اینک برماست که صدای او باشیم، به محاکمۀ دوباره‌اش با صدایی رسا و بلند اعتراض کرده و خواهان آزادی بی‌قیدوشرط او و سایر زندانیان سیاسی بشویم.   

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ (۱۰ژوئن ۲۰۲۳ میلادی)   

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حمید احمدزاده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

محسن کردی

عنوان مقاله
به .. هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 بدینوسیله به آگاهی میرساند درخواست شما برای آزادی خانم نرگس محمدی،  در اسرع وقت.. حدودا تا زمانی موی زندانی نامبرده مثل دندانش سفید شود انجام خواهد شد. 

اگر فرمایش دیگری هم دارید .. مثلا یک چایی قندپهلو، قرص فشار، یا بیماری نقرس و درد کمر و این چیزا هم دکتر آشنا داریم که به هیات سیاسی محترم معرفی کنیم. 

ضمنا با توجه به «مشی مصلحانه و مماشات، هم استراتژِی هم تاکتیک»  اگر به تریج قبای رفقا بر نمیخورد و یا باعث پاره شدن چرت شان نمیشود،...  با همان عصا و رولاتور و صندلی چرخدار هم میشه در یک تظاهراتی، اعتصاب غذایی در مقابل یک مقر حقوق بشر یا پارلمان اروپا حضور یافت و دوتا سرفه ای، عطسه ای چیزی هم کرد که اعتراضی شده باشه. مطمئن باشید که آقای رئیسی این جسارت شما را به دل نخواهند گرفت بشرط آنکه یه وخ ناپرهیزی نکنید و پرچم شیروخورشید دست تان بگیرید که برای فشار خون خوب نیست ممکنه تن تون کهیر بزنه. 

چ., 14.06.2023 - 06:08 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.