رفتن به محتوای اصلی

خبرنگار المانی با اطمینان از حضور «حسینعلی نیری» درهانوفرمي گويد ؛بررسي گفته هاي او
27.07.2023 - 13:16

برخی رسانه‌ها در آلمان از سفر «حسینعلی نیری» مشاور عالی رئیس قوه قضاییه به آلمان و بستری شدن او در کلینک تخصصی بین‌المللی اعصاب «پرفسور مجید سمیعی» در شهر «هانوفر» خبر داده‌اند. عده‌ای از ایرانیان در اعتراض به بستری شدن این مقام عالی‌رتبه قوه قضاییه ایران در کشور آلمان، مقابل کلینیک شهر «هانوفر» جمع شده و شعار داده‌اند. برخی از بستری شدن نیری در این بیمارستان از تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) خبر داده‌اند.

در سال 1367 اعضای کمیته‌ای که از سوی خمینی به زندان‌ها فرستاده شدند، در میان زندانیان و خانواده آنها به «هیات مرگ» معروف هستند.  نام حسینعلی نیری و مرتضی اشراقی ابراهیم رئیسی  به طور مشخص ذکر شده است. انها 4251 زندانی را بدون محاکمه و تنها با سه پرسش اعدام کردند

رحمت  علامي : 
دوست عزیز از تو بعید است اول خبر را صد در صد اعلام کنی و بعد صد در صد رد کنی!  دوست عزیز جهت اطلاع
یک: اینها برای رعایت مسائلی ایمنی مستقیم ویزای آلمان را نمی‌گیرند. بلکه با ویزای شینگن وارد خاک آلمان می‌شوند. 
دو:  تو خودت مخفی کار بودی کی میاد منبع خبرش رو لو بده؟  ولی من بهت میگم احتمال زیاد موساد این خبر رو در اختیار اینها گذاشته. 
سه:  دولت آلمان سرش درد میکنه بگه ما این جانی را راه داده‌ایم!؟  پاسخ های دیپلماتیک را خوب دقت کن. 
باز به تاکید می‌گویم این به معنی صد در صد وجود نیری در آلمان نیست

محسن کردی : وقتی خبری از بی بی سی یا اینترنشنال صدای امریکا پخش میشود رسانه ای مثل ایران گلوبال میتواند به خبر درصد بالایی از صحت را بدخد و درج کند و اگر تکذیب شد تکذیب را درج کند. کار کیانوش درست بوده. سوال اما اینجاست که چرا مینا احدی این خبر را یک ماه پنهان کرده بود؟ و اگر عدری داشته اصلا چرا انرا بعد پخش کرده انهم پس از مرگ سهراب نوش دارو اورده؟ 

سانه‌های آلمانی از سفر حسینعلی نیری از مقامات پیشین عالی قوه قضاییه ایران به آلمان و بستری شدن او در بیمارستان پروفسور سمیعی خبر داده‌اند. پیش از این هم آیت‌الله هاشمی شاهرودی در همین بیمارستان بستری شده بود.

اصغر نصرتی:

شبکه تلویزیونی WELT  و نام خبرنگار جوان Frederik Schindler می باشد

Frederik Schindler ist seit Juli 2021 Redakteur im Ressort Innenpolitik der WELT und WELT AM SONNTAG. Zuvor ist er zwei Jahre lang Volontär bei der WELT gewesen. Er schreibt außerdem für die JÜDISCHE ALLGEMEINE und die TAZ. Er hat in München Politikwissenschaften im Bachelor studiert und in Frankfurt Soziologie im Master.

 

خانم مجری از آقای خبرنگار میپرسه موضوع از چه قراره و ما چه اطلاعاتی داریم از ماجرا؟ آقای جوان با اطمینان میگه (و نه اینکه گفته میشه و احتمال داره) بله نیری آماده در بیمارستان خصوصی هانوفر -سمیعی (که از همکاران رژیم هستش/خبر، نگار میگه) و ویراش از ایتالیا صادر شده.نیری در ۱۹۸۸ حکم قتل چند هزارنفر را صادر کرده. طبقه دوم بیمارستان که نیری اونجاست، به بهانه بهداشتی قرنطینه شده و کسی اجازه نداره اونجا بره (عکسهاشون هم اینجا موجوده-خبرنگار) … آخر سر هم مجری از خبرنگار می‌خواد که ماجرا پیگیری کنه و شبکه رو از ادامه اتفاقات با خبر کنه

از خبرنگار میپرسه نیری بعد از ۱۹۸۸ چکار میکرده و خبرنگار میگه همچنان در مقام قضاوت و امور قضایی فعال بوده و هست

میگه انگار دفعه دیگری هم در المان بوده و وقتی قرار شده که فرمان قضایی علیه ایشان صادر بشه توسط پلیس آبمان به فرودگاه اسکورت شده(!؟) (من از این ماجرا خبر ندارم کی و چه جوری بوده-اصغر)

البته مجری با جمله شرطی ماجرا را مورد اشاره قرار میده: گفته میشه که فرد مذکور در بیمارستان هانوفر هستش! چه نشانه‌هایی بر تایید این ادعا هست؟

خبرنگار میگه ما چند منبع داریم که تاکید و تایید ماجرا می‌کنند. اما از منابع به غیر سازمان دوستی اسرائیل-آلمان جای دیگری رو نام نمی‌بره

خبرنگار در حاشیه میگه که برخی قرائن همچو پاک شدن اطلاعات بیماران در کامپیوتر (طبقه دوم بیمارستان ؟-پرسش از من-اصغر) درست از روزی که شایعه آمدن این بیمار شده

خبرنگار میگه البته ممکنه به خاطر علنی شدن ماجرا بیمار رو جای دیگری برای درمان بردن و پاک شدن اطلاعات از همین روی باشه(؟ ) خبرنگار اضافه میکنه که قبلن هم نیری(هاشمی شاهرودی) به کمک وزارت خارجه المان ویزا گرفته و آمده که آن افتزاح پیش آمد و مجبور شدن او رو با اسکوت پلیس ببرند فرودگاه. (شاید به همی دلیل اینبار از ایتالیا براش ویزا صادر کردن تا بتوانند رسما سلب مسوالیت کرده باشن (تکمله‌ی من-اصغر )

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

 اون رسانۀ اسرائیلی که خبر حضور نیری در آلمان را درج کرد، اگر دنبالش رو بگیری می رسی به یک رسانه ای که اونقدر کوچیکه که اصلا اسمش رو هم فراموش کردم، که تهش میرسه به مینا احدی و منبع بی نام و نشان اش! در واقع مثل یه دایرۀ پیچ در پیچ، در نهایت می رسه به همین هوچی ها!

س., 01.08.2023 - 14:42 پیوند ثابت
نظرات رسیده

گرمترین سلام‌ها خدمت جناب Kianosh Tavakkoli گرامی و عزیز. گفتارها و نوشته‌های شما و جناب Sirus Malakooty گرامی و عزیز را با دقت شنیدم و خواندم. نکتۀ مهمی که به آن توجه نکردید، این است که آنان مجبور شدند که در خلال جنبش #رن_زندگی_آزادی نقشه مسیر خود را تغییر دهند. در نقشه مسیر جدید، ، نه تنها از مطرح کردنِ جنایات صورت گرفته در دهه 60 ابایی ندارد، بلکه خواهان برجسته کردن آن هم هست که به تواند به هدف شوم خود نائل آید.

جمعه, 28.07.2023 - 15:50 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.