رفتن به محتوای اصلی

جزئيات جدید از قاتل سریالی مردان در مازندران؛ تنها شوهری که توانست از چنگ کلثوم فرار کند
06.09.2023 - 09:01

اين قاتل سريالی را اواخر هفته گذشته برای بازسازی صحنه جنایت به خانه تنها بازمانده شكارهایش بردند

- پس از آنکه روز یکشنبه دوازدهم شهریور در خبرها آمد که یک قاتل سریالی زن در مازندران به قتل هفت همسر صیغه‌ای خود اعتراف کرده است، حالا برخی رسانه‌ها جزئیات بیشتری از زندگی و نحوه قتل‌های این زن گزارش می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، این زن کلثوم نام دارد، ۵۶‌ ساله و اهل روستای ملک‌آباد مازندران است. پلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که این زن تاکنون به عقد موقت ۱۳ نفر درآمده که همه آن‌ها جانشان را از دست داده‌اند. با این حال، روزنامه اعتماد روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور از ماجراهای دیگری پرده برداشت و نوشت که یک مرد میانسال موفق شده است از نقشه قتل این زن نجات پیدا کند.

در بخشی از گزارش روزنامه اعتماد آمده است: «سال ۱۳۹۹، سه سال از عقد موقت کلثوم با مسیح.ن.، مرد ۸۲ ساله، در بابل می‌گذشت. قاتل پس از پنج شش ماه زندگی با این مرد یک شب در شربت او دارو می‌‌ریزد تا او را خفه کند و به قتل برساند، اما داروها بر بدن این مرد مسن اثر نمی‌کند و او لحظه ارتکاب جنایت را می‌‌بیند و قاتل را فراری می‌‌دهد. یک منبع آگاه در مورد این حادثه می‌گوید که این مرد تنها طعمه قاتل بود که داروها را مصرف کرد و زنده ماند.

قاتل سال ۱۳۹۹ از طریق مردی که در ساری بود، به این خانواده معرفی می‌شود و به عقد موقت پدر مسن آن‌ها درمی‌آید. وقتی ازدواج کردند، این زن به خانواده شوهرش اعلام کرد که حتما باید تنها زندگی کنند. برای همین به طبقه بالای همان خانه می‌روند تا زندگی مشتر‌کشان را آغاز کنند. خانواده این مرد شاهد بودند که هر روز نزدیک غروب کلثوم برای پدرشان شربت درست می‌کند تا به او بدهد. یک شب حدود ساعت ۱ بامداد خانواده او متوجه می‌‌شوند از خانه پدرشان سروصدا می‌آید. یکی از اعضای خانواده برای پیگیری ماجرا به خانه آن‌ها مراجعه می‌کند، اما میان راه می‌‌بیند که کلثوم وسایلش را برداشته و در حال فرار از خانه است. او که گمان می‌کرد پدرشان با این زن بحثش شده، از او می‌پرسد که چرا این ساعت شب دعوا می‌‌کردید که مرد مسن به او می‌‌گوید کلثوم می‌خواست مرا خفه کند.»

 

 

به نوشته اعتماد، این منبع آگاه در ادامه توضیح می‌‌دهد: «پس از حادثه، این مرد مسن به خانواده‌اش گفت کلثوم از سر شب به او دارو داده و او منگ شده، اما به هوش بوده و همه‌چیز را می‌دیده فقط نمی‌توانسته است از جایش بلند شود تا اینکه ساعت ۱۲ بامداد متوجه می‌شود این زن روی سر و صورت او روسری انداخته و قصد دارد با بالش او را خفه کند. این مرد مسن با هوشیاری، قاتل را به گوشه‌ای پرت کرد و توانست از خود دفاع کند. قاتل هم وقتی دید اقدامش بی‌نتیجه مانده، سریع وسایلش را که از قبل جمع کرده بود، برداشت و از خانه فرار کرد. خانواده مرد مسن پس از این اتفاق ماجرا را پیگیری نمی‌کنند، چون نمی‌خواستند ۷۰ میلیون تومان مهریه بدهند. مهریه قاتل آن زمان ۷۰ میلیون تومان بود. برای همین خانواده اقدامی نمی‌کنند اما سه سال پس از این ماجرا، خانواده این مرد با دیدن کلثوم ناگهان شوکه می‌شوند. اواخر هفته گذشته این قاتل سریالی را برای بازسازی صحنه به خانه تنها بازمانده شکار قاتل برده بودند.»

در این گزارش همچنین اشاره شده است: «کلثوم طعمه‌هایش را از میان مردان ۷۰ سال به بالا انتخاب می‌کرد. در این سال‌ها قاتل بیش از ۱۰ ازدواج موقت با مردان مسن داشته است. این زن حتی دو سال پیش با شکایت خانواده یکی از قربانیانش به اتهام قتل دستگیر می‌شود، اما ماموران که سرنخی از او پیدا نمی‌کنند، این زن را تبرئه و آزاد می‌کنند تا اینکه دو هفته پیش در محمودآباد، مرگ مشکوک مردی ۸۲ ساله به پلیس گزارش و پرونده‌ای مبنی بر این موضوع تشکیل می‌شود. او به عنوان فرد مظنون بازداشت و بازپرسی می‌شود. قاتل در اعتراف‌هایش اظهار می‌کند که با حل کردن تعداد زیادی قرص فشار خون و دیابت در ظرف آب قربانی، موجب بی‌حال شدن مقتول شده و درنهایت او را خفه کرده است.»

روزنامه اعتماد همچنین نوشت: «بر اساس پیگیری‌ها و مصاحبه‌های‌ مکرر با افراد مرتبط با پرونده، فرضیه‌ای در نظر گرفته می‌شود مبنی بر آنکه قاتل همدست دارد و همدست او شاید فردی از آشنایان قاتل باشد.»

این زن که پس از مهین قدیری، دومین قاتل سریالی زن در تاریخ ایران است، در میان رسانه‌ها «بیوه سیاه» لقب گرفته است. بیوه سیاه عنوانی است که برای نوعی عنکبوت مونث به کار می‌رود؛ این نوع عنکبوت پس از باردار شدن، شریک مذکرش را که طعمه می‌پندارد، می‌کشد.

پیش از این، روزنامه همشهری در گزارشی درباره کلثوم نوشت: «او در ۱۱ سالگی با نخستین همسرش ازدواج کرد. حاصل آن وصلت یک فرزند پسر بود که سال‌ها بعد بر اثر بیماری درگذشت. او یک فرزند دختر هم از ازدواج دومش دارد. کلثوم مجموعا ۱۸ بار ازدواج کرده و طبق اطلاعات مندرج در شناسنامه‌اش، پنج همسر دائمی داشته‌ است.»

همشهری در ادامه به شیوه شناسایی مقتولان اشاره کرد و نوشت: «کلثوم با حضور در گعده‌های زنانه از زندگی‌اش و اینکه تمایل دارد به عقد موقت مردی سالخورده که تنها زندگی می‌کند دربیاید، سخن می‌گفت و به این ترتیب با افرادی که برای پدر سالخورده و تنهایشان دنبال همدم می‌گشتند، آشنا می‌شد. کلثوم پس از اطمینان از اینکه سوژه موردنظر ثروت زیادی دارد، به شرط دریافت مهریه در قالب پول نقد یا ملک به عقد او درمی‌آمد و در کمتر از سه ماه با شگردهایی از قبیل خوراندن دارو و خفه کردن، او را به قتل می‌رساند.»

ایسکانیوز هم روز دوازدهم شهریور درباره شیوه فعالیت‌های کلثوم نوشت: «او قرص قند یا فشار خون را در نوشیدنی‌های مختلف حل می‌کرد و به قربانی می‌داد. در مرتبه‌های اول و زمانی که حال قربانی بد می‌شد، کلثوم او را به بیمارستان می‌رساند و ظاهرا نجاتش می‌داد. اما در مرحله‌های بعد، با بالا بردن دوز دارو آن‌ها را بی‌حال می‌کرد و می‌کشت و چون سابقه قبلی داشتند، کسی به نحوه مرگشان مشکوک نمی‌شد.»

جام‌جم آنلاین هم درباره قربانیان کلثوم گزارش داد که او قتل‌هایش را در شهرهای ساری، نکا، محمودآباد، بابل و قائم‌شهر مرتکب شده‌ است. به نوشته این روزنامه، «او قربانیانش را از شهرهای مختلف انتخاب می‌کرد تا ردی از خود باقی نگذارد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پروین
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.