رفتن به محتوای اصلی

آن صد و چند نفر که از منشور مهسا حمایت کردید حالا از طرح نوری علا حمایت کنید

آن صد و چند نفر که از منشور مهسا حمایت کردید حالا از طرح نوری علا حمایت کنید

 

آن صد و چند نفر که از منشور مهسا حمایت کردید چرا از طرح نوری علا حمایت نمی کنید؟  طرح آقای نوری علا چیز فوق العاده ای نیست و معجزه هم بنظر نمیرسد. یک نگاه تازه و یک راهکار تازه با روشی تازه تر هست. در این سالها دهها طرح داده شده و هرکدام به شکست انجامیده. در کلابهاوس یکی از دوستان جبهه ملی احتمالا آقای شاملو در ذم رضاپهلوی و منشور مهسا میگفت این آدم  من شمردم تابحال 26 تشکل را براه انداخته و شکست خورده و میگفت نباید طرف او رفت چون شکست میخورد. ولی من جور دیگری نگاه میکنم. من میگویم این یک امتیاز است که رضاپهلوی  26 بار زمین خورد و برخاست و دوباره سعی کرد. چه رضاپهلوی به هدف خود برسد و چه نرسد قضاوت تاریخ در مورد او چه خواهد بود؟ آیا بخاطر تلاش های خستگی ناپذیرش او را تحسین نخواهد کرد؟

و رضاپهلوی هم در این تلاش و امتیاز تنها ایرانی نیست که تاریخ به او مینگرد. همه ما که در این سالها پرچم مبارزه را زمین نگذاشتیم در تاریخ این سرزمین جای بایسته ای داریم.  ما بازهم باید تلاش کنیم. تلاش نکنیم و دوباره امتحان نکنیم چه بکنیم؟ فوقش این است که بازهم شکست میخوریم. خب بخوریم! زندگی همین است. شکست و تلاش دوباره. بشریت نه بخاطر شکست ها و معجزاتش که بخاطر تلاش های خستگی ناپذیرش به عصر امروز رسیده است اگرنه همچنان ما در مرحله پارینه سنگی زیست میکردیم. شکست خجالت ندارد، نا امیدی ندارد برعکس باید انگیزه بدهد. ما یک انقلاب کردیم که ظرف چند ماه به ثمر رسید و نگاه مان همه اش به همان است که چرا هر طرحی که میریزیم شش ماهه به ثمر نمی نشیند! و بعد نا امید میشویم.  آقا .. آن انقلاب یک استثناء بود. مثل استثناء خودسوزی آن دست فروش در تونس که بهار عربی را آورد و مثل استثنای مهسای جانباخته که  حرکت زن زندگی آزادی را پدید آورد. حرکتی که روح مهسا هم از رخ دادنش آگاه نبود و اصلا برای چنین کاری به تهران نیامده بود که جان ببازد تا مردمی بپا خیزند.  منتظر معجزه و استثناء نباید ماند. باید حرکت کرد. 

طرح نوری علا همانگونه که آمد چیز فوق العاده ای نیست. نظیر آن بهتر و بدتر همه در راستای مبارزه با رژیم جهل و جنون به میدان فعالیت آمده و پس از چندی خاموش شده. این طرح هم ممکن است به همین سرنوشت دچار شود. خب که چی؟ بنشینیم تماشا کنیم و خمیازه بکشیم؟ و چند سال بعد هم بمیریم؟ 

 و باز برای نا امیدی بعدی.. حتا اگر همه اهداف نوری علا به ثمر بنشیند و گروه مورد نظر او تشکیل شود و شاهزاده هم پشت آن را بگیرد من یکی هیچ تضمینی نمی بینم که جمهوری اسلامی سقوط کند. خودمان را از همین حالا برای این هم آماده کنیم. برای این گونه کارها کسی نمیتواند تضمین بدهد اما این نباید بهانه ای برای نشستن و تماشا کردن باشد. مهم نیست چه کسی طرحی را مطرح میکند همینقدر که انسانهای سالمی آنر طرح کنند و پی بگیرند کفایت می کند. همین که هدف آن برقراری دمکراسی و آزادی ایران از چنگ ملایان باشد کفایت می کند. نوری علا آدم سالمی است. مانند او در اپوزیسیون بسیار داریم. همه ما سالم هستیم که سال هاست با دست خالی در میدان هستیم. ما سالم ها باید یکدیگر را بیابیم.  ما صد و چند نفر، بعلاوه جمهوریخواهانی که با شاهزاده در ارتباط هستند، بعلاوه افراد و نیروهایی که در جریان منشور مهسا به پشتیبانی برخاستند میتوانیم امید تازه ای بیافرینیم. اگر به مردم ایران و تشخیص شان اعتماد دارید، دلیلی ندارد که از همکاری باهم بترسیم. کسی به این مردم نمیتواند از پاریس «خدعه» بزند. دوره اش تمام شد. دیگر کسی برای دیدن عکس کسی در ماه بالای بام نمیرود. پس با اعتماد بنفسی تازه دوباره دستها را بهم بفشاریم. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید