رفتن به محتوای اصلی

مجله پلی‌بوی همکاری‌اش را با میا خلیفه،‌ به دلیل حمایت از حماس قطع کرد
11.10.2023 - 03:52

مجله پلی‌بوی می‌گوید همکاری خود را با میا خلیفه، ستاره سابق فیلم‌های پورن، به دلیل انتشار مطالبی در حمایت از حمله حماس به اسرائیل قطع کرده است. میا خلیفه، که در دوره‌ فعالیت حرفه‌ای‌اش یکی از پرطرفدارترین‌ها بود، پس از آغاز حملات حماس به اسرائیل با انتشار مطالب زیادی در حمایت از حماس در حساب کاربری‌اش در شبکه ایکس (توییتر سابق) از شبه‌نظامیان این گروه به عنوان «مبارزان آزادی» یاد کرده است. 

این ستاره سابق پورن آمریکایی- لبنانی، در پستی نوشت: «اگر بتوانید وضعیت فلسطین را ببینید و در کنار فلسطینی‌ها نباشید در طرف اشتباه، در کنار آپارتاید، هستید و این موضوع را تاریخ به مرور نشان خواهد داد.»

او در پست دیگری به شبه‌نظامیان حماس توصیه کرده است « تلفن‌های خود را برگردانند و به صورت افقی فیلمبرداری کنند.» دلیل این کار راحت‌تر بودن پخش چنین کلیپ‌هایی از تلویزیون است.

با این حال مجله پلی‌بوی با اشاره به این اظهارات خانم خلیفه گفته است «با این‌که به آزادی بیان احترام می‌گذارد» اما «نفرت‌پراکنی» را تحمل نمی‌کند.

این نشریه از قطع همکاری با میا خلیفه خبر داده و گفته که این تصمیم شامل حذف کانال او در پلتفرم‌ «کریتر» این مجله هم خواهد شد. ‌

مجله پلی‌بوی، که در کنار مطالب خواندنی عکس‌های سکسی زنان و مردان را منتشر می‌کند، اولین بار در سال ۱۹۵۳ منتشر شد. در دهه هفتاد میلادی تیراژ آن به بیش از ۵ و نیم میلیون نسخه رسید اما به‌تدریج تیراژ آن کمتر شد.

علامت این نشریه، خرگوشی با پاپیون، یکی از شناخته‌ترین لوگوها در دنیا است و بیشتر درآمد پلی‌بوی از واگذاری امتیاز این لوگو برای فروش محصولات آرایشی، جواهرات و نوشیدنی است.

از زمان آغاز حمله حماس به اسرائیل- در روز شنبه (۱۵ مهر)- وزارت بهداشت حماس گفته که تا کنون ۸۳۰ فلسطینی کشته شده‌اند. همزمان سفارت اسرائیل در ایالات متحده شمار کشته‌شدگان اسرائیل را دست‌کم ۱۰۰۸ نفر اعلام کرده است. سازمان ملل متحد هم گفته که تا کنون بیش از ۱۸۷ هزار نفر از ساکنان آواره شده‌اند.

میا خلیفه کیست؟

میا خلیفه در بیروت به دنیا آمده و والدینش وقتی او ده ساله بود به مریلند در ایالات متحده مهاجرت کردند. او از دانشگاه تگزاس لیسانس تاریخ گرفته است.

میا فقط ۳ ماه در صنعت پورنوگرافی کار کرده است. او در سال ۲۰۱۵ از این حرفه خارج شد.

با اینکه مدت فعالیت میا در صنعت پورن کوتاه بود، اما بدون جنجال هم نبود. معروفترین صحنه پورنی که بازی کرده‌، زمانی است که با حجاب سکس دارد.

او پیشتر در این مورد گفته بود: «به محض پخش این ویدیو، آتشی به پا شد. داعش من را تهدید به مرگ کرد و عکسی از آپارتمانم از نقشه گوگل برایم فرستادند. آنقدر ترسیده بودم که دو هفته در یک هتل ماندم.»

صنعت پورن، میا را در سال ۲۰۱۴ در خیابان‌های میامی «کشف کرد»، و اولین فیلم پورن او اکتبر همان سال ارائه شد. او نمی‌خواست کسی از این ماجرا باخبر شود و آنطور که گفته است به این کار به عنوان یک «شیطنت کوچک» نگاه می‌کرده که قرار نبود تکرار شود.

ولی دسامبر همان سال در بالاترین رده بازیگران وبسایت «پورن هاب» بود. او پیشتر گفته بود: « نتوانسته‌ام با گذشته‌ام کنار بیایم. سعی می‌کنم مدتی نقابی به چهره بزنم. تمام تلاشم را می‌کنم تا این مرحله را پشت سر بگذارم.»

این هنرپیشه سابق پورن، پیشتر از شرکت‌های تولیدکننده فیلم پورن که «زنان جوان آسیب‌پذیر را به دام می‌اندازند»، انتقاد کرده است.

میا خلیفه گفته بود که این شرکت‌ها «زنان را زمانی که آسیب‌پذیر هستند یا در شرایط بدی قرار دارند در دام قراردادهای قانونی می‌اندازند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پروین
برگرفته از:
بي بي سي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

سلیمان پرتو

عنوان مقاله
مجله پلی‌بوی همکاری‌اش را با میا خلیفه،‌ به دلیل حمایت از حماس قطع کرد

یعنی احساس همدردی و درک رنجی که جوانان فلسطینی در طول سالها کشیده اند, دروجود این زن هست ولی در سیاست مداران نیست.
این زن رفته و خوانده که چرا حماس تشکیل و روز بروز حامی بیشتری در میان جوانان و نو جوانان فلسطینی پیدا کرده و ریشه مشکل را درک کرده. ولی سناتورهای آمریکائی نه!
چرا دولتیان اسرائیل دست دوستی و صلح طلبی محمودعباس را پس زد تا کار باینجا برسد.
آنهم در شرایطی که وقتی یک قاتل سریالی در آمریکا یا هریک از کشورهای بقول خودشان متمدن پیدا میشود, اعدامش نمیکنند ولی اجازه میدهند که مردم بیچاره نوارغزه توسط سربازان اسرائیلی قتل عام شوند. مگر همین اسرائیل نبود که تا همین اواخر یاسرعرفات را هم تروریست میخواند؟ چون نام تروریست نهادن برافراد باعث میشود که افکار جهانیان در ذهن خود حکم اعدام بدهند.
گور بابای جمهوری اسلامی یا هربیپدرمادر دیگری که میخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد ولی قبل از صدور حکم اعدام برای بچه های نوارغزه یک نگاهی دیگر به چهره ی آن بچه ها بکنید.

چ., 11.10.2023 - 07:22 پیوند ثابت
محسن کردی

عنوان مقاله
مینا خلیفه در پلی بوی!

 ای دل غافل!! آقا این تیتر را دیدم نمیدونید چه غمی به دلم نشست! این نظام الهی اسلامی ما بدجوری ما را از لذایذ زندگی محروم کرد. همه خوشی های زمان شاه و آزادی های اجتماعی به یک کنار.. نرسیدیم این مجله وزین پلی بوی را یک ورقی بزنیم در این سالها و ... از دست شد! آخرین بار در زمان مرحوم محمدرضاشاه بود که نسخه هایی از آن را در دبیرستان دست به دست میگرداندیم. اما امام آمد نه تنها دنیای ما را بسازد بلکه  آخرت ما راهم به قولش عمل کرد. در این سالها و بیاد آوردن خاطرات زیبای زمان شاه این یکی هیچ رقم به یاد من نیامد. در این  سالها بجای تماشای چهره و اندام زیبا رویان پلی بوی چشم مان را به دیدار عکس های امام امت و انواع آخوند ریشو و بی ریش و بسیجی و خواهران ریشو گذراندیم و کلا از زندگی غافل ماندیم. یکیش همین مینا خلیفه که ندیدن اندام نامبرده مسلما خسارت فاحشی برای آقایون اهل سیاست بوده که اگه شاه بود بجای تلف کردن وقت و دهن به دهن گذاشتن با تجزیه طلب ها چه بسا با همان ها به تماشای چیزای خوب می نشستیم و حظی وافر میبردیم. در عوض اومدیم اینجا این کیانوش توکلی ما را مچل و سرگرم کند. 

شبی 

یک شب تأمل ایام گذشته می‌کردم و بر عمر تلف کرده تأسف می‌خوردم و سنگ سراچهٔ دل به الماس آب دیده می‌سفتم و این بیت‌ها مناسب حال خود می‌گفتم:
هر دم از عمر می رود نفسی
چون نگه می‌کنم نمانده بسی
ای که پنجاه رفت و در خوابی
مگر این پنج روز دریابی
خجل آن کس که «مینا» ندید و کار نساخت
«کوس» رحلت «پلی بوی» زدند و بار نساخت
کابوس سیاست بامداد رحیل
باز دارد غافلان را ز سبیل
هر رانت خواری عمارتی نو ساخت
رفت کانادا شغل ایران به دیگری پرداخت
بعد از تأمل این معنی مصلحت چنان دیدم که در بار و دیسکو نشینم و دامن صحبت زیبا رویان فراهم کنم و دفتر از گفت‌های پریشان به ایران گلوبال بشویم و من بعد پریشان نگویم.
زبان بریده به کنجی نشسته صمٌّ بکمٌ
به از کسی که سیاست باشدش اندر حکم
کسی از متعلقان منش بر حسب واقعه مطلع گردانید که فلان عزم کرده است و نیت جزم که بقیت عمر کنار ویسکی نشیند و ماست و خیار گزیند، تو نیز اگر توانی سر راه یه بطر اسمیرنوف گیر و راه خانه ما در پیش.
گفتا: من بودم علی نصرت تقی فرصت به عزت عظیم و صحبت قدیم که این شات رو بر نیارم و شات دوم بر ندارم مگر آن یه شات بالا روی و بشادی تو نوش شود به عادت مألوف و طریق معروف که آزردن دوستان جهل است و کفّارت یمین سهل و خلاف راه صواب است و نقص رای اولوالالباب ذوالفقار علی در نیام و زبان محسن بی ویسکی اسمیرنوف در کام.

خب.. باید برم سر کار فرصت ندارم بیشتر بپردازم.. حیف این سیاست نگذاشت ذوق ما در ادبیات شکوفا شود اگه نه همانا دست سعدی و حافظ از پشت می بستیم.
چ., 11.10.2023 - 06:51 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.