رفتن به محتوای اصلی

سر مار سمی واقعی در مسکو قرار دارد+ویدئو
در گفتگو با آقایان حسن اعتمادی و بهروز ستوده ، مطرح کردم :
28.10.2023 - 23:47

در گفتگو با آقایان حسن اعتمادی و بهروز ستوده ، مطرح کردم :
۱- بعد از به اجرا در نیامدن توافق اسلو، تحت تاثیر تحولات جهانی و‌منطقه ای، راست بنیاد گرا هم در طرف اسراییلی و هم در سمت  فلسطینی ، رشد کرد و به نیروی هژمون در هر دو سو بدل شد.
۲- تا زمانی که اوضاع به سود نیرو های معتدل در اسرایئل و فلسطین متحول نشود و آنها دست بالا را نداشته باشند،  بعید است صلح پایداری شکل بگیرد. اساس یک صلح پایدار، به رسمیت ساختن حق طرفین به زندگی صلح آمیز در این سرزمینی است که تاریخا به هر دو تعلق دارد. 
۳- فعلا که غزه زیر بمباران های جنون آمیز و‌ محاصره جنایتکارانه، در حال جان کندن است، وظیفه مبرم همه ما   ، کمک به بسیج جهانی برای آتش بس بی قید و شرط است .
۴- « زدن سر مار» متعلق به یک جعبه ابزار مشخصی است و معنی دیگری جز  کوبیدن نظامی تهران ندارد، اگر کسانی می خواهند  آنرا  طور دیگری معنی کنند و راهی برای فرار از اتهام خیانت ملی بیابند،  ما  استقبال می کنیم. اما دعوت از دیگران که بیایند ‌‌با مداخله نظامی برای ما آزادی بیاورند، در خوشبینانه ترین حالت ناشی از توهمزدگی کسانی است که از تبعید طولانی خسته شده اند. .
۵- ایران کشور بزرگی است ، با جامعه مدنی و فرهنگ آزادیخواهانه نیرومند ، که بیشترین جنبش های  آزادیخواهانه  را در صد سال اخیر  تجربه کرده است. مردمی که جنبش های سیز، ۹۶، ۹۸ و‌جنبش درخشان زن- زندگی- آزادی را در کارنامه دارند، خودشان تکلیفشان را با حکومت روشن خواهند کرد و نیازی به خیالبافانی ندارند که می خواهند به خرج دیگران داماد شوند و ایران را پس بگیرند.  ایران نه گرفتنی است ، نه پس گرفتنی و سر جای خود محکم ایستاده است ! 
۶- سر مار سمی واقعی در مسکو قرار دارد  که با تمام قوا دنبال تقویت راست افراطی در سراسر جهان  و به زمین زدن لیبرال -دموکراسی است . روسیه برای نجات از باتلاق اوکراین می خواهد با آتش افروزی در خاورمیانه ، آمریکا را در تله جنگی تازه گرفتار کند. 
۷- مهم ترین وظیفه ما  تلاش مشترک علیه دسیسه روسیه ، روسوفیل ها و‌جاسوسان روسیه برای کشاندن پای ایران به جنگ غزه و در گیر شدن با غرب است . 
احمد پورمندی 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

احمد پورمندی:

چرا احساس خطر جنگ مهم است!

برخی از کنشگران سیاسی بر این باور هستند که نه در تهران علاقه ای برای ورود به جنگ غزه وجود دارد و نه روسیه این نفوذ را در ایران دارد که بتواند پای ایران را به این جنگ بکشاند و در نتیجه « دلواپسان» بیهوده بر طبل خطر جنگ می کوبند و در واقع دنبال تبلیغ سیاسی علیه ج.ا. هستند

 

 

چرا احساس خطر جنگ مهم است!
برخی از کنشگران سیاسی بر این باور هستند که نه در تهران علاقه ای برای ورود به جنگ غزه وجود دارد و نه روسیه این نفوذ را در ایران دارد که بتواند پای ایران را به این جنگ بکشاند و در نتیجه « دلواپسان» بیهوده بر طبل خطر جنگ می کوبند و در واقع دنبال تبلیغ سیاسی علیه ج.ا. هستند
پیشتر در یادداشت « خامنه ای در تله» این فکر را به اشتراک گذاشتم که بعد از ۷ اکتبر و تهاجم حماس به داخل اسرائیل ، خامنه ای در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است و باید میان دخالت در جنگ غزه و دریافت ضربات نظامی سنگین از سوی ایالات متحده در خاک ایران از یک سو ، و در کنار ایستادن و شاهد ذوب شدن برج و بازوی افسانه « عمق استراتژیک» خود بودن از سوی دیگر ، تصمیم بگیرد .
در سمت مقابل هم ، اوضاع بهتر از این نیست. در اسراییل ، نتانیاهو در وضعیت متزلزلی قرار دارد ‌و به احتمال زیاد پرونده سیاسی اش، با صفحه سیاهی بسته خواهد شد . در آمریکا، بایدن که در آستانه انتخابات ، در گیر تورم بالا و جنگ اوکراین است ، علاقه ای ندارد که پایش در باتلاق خاورمیانه گیر کند و به برنامه راهبردی نگاه به شرق دور، خلل جدی وارد شود. به عبارت دیگر در هر دو طرف ، دلایل کافی برای پرهیز از گسترش دامنه جنگ غزه وجود دارد، اما تکته مهم این است که بسیاریاز جنگ ها بدون تمایل رهبران سیاسی آغاز می شوند.جانانتان کلاور این نکته را به خوبی بیان کرده است:
«جنگ اغلب یک دام است و اکثر رهبران سیاسیِ مدرن به دنبال شرکت در جنگ نیستند. آن‌ها اغلب به دنبال تبعات سیاست‌هایی که برگزیده‌اند در دام جنگ می‌افتند. گاهی کل یک گروه در مارپیچ خصومتی گرفتار می‌شود که به جنگ منجر می‌شود. درک این دام‌ها مهم‌تر از اندیشیدن دربارهٔ نحوهٔ کنترل تهاجم و ستیزه‌جویی است.»
تعمق در جمع بندی ، به ما می گوید که جنگ می تواند در زمانی آغاز شود که کمتر انتظار آن را داریم و زمانی که کسانی به دنبال کشاندن پای کشور ما به جنگ هستند، باید بویژه نگران باشیم، هشدار بدهیم و از مردم هوشیاری بیشتری را مطالبه کنیم
د., 30.10.2023 - 11:51 پیوند ثابت
محسن کردی

عنوان مقاله
سر مار سمی واقعی در مسکو قرار دارد

آمریکا هم توان آن را دارد که مستقیما وارد جنگهای خاورمیانه شود- چنانکه تابحال چنین کرده و روسیه چنین توانی ندارد- و هم همزمان پای روسیه را در اوکراین به گل فرو ببرد. روسها بیش از آن گرفتارند که بخواهند در غزه موش دوانی کنند. آنچه حماس کرد کار چریکی با همکاری سپاه بود و بسیار ابتکاری هم بود.. احتمالا سپاه به حماس یاد داده که گروگان هم بگیرند و مثل رژیم ایران که شش میلیارد را زنده کرد حماس هم بتواند امتیاز بگیرد.  آنچه سپاه و حماس تصورش را نمی کردند شدت واکنش اسرائیل بود. از همان روزهای اول با آزادی یکی دو پیرزن حماس سر کیسه را شل کرد تا امروز که گفته همه گروگانها در قبال چند هزار زندانی حماس در اسرائیل و اسرائیل باید ابله باشد که به چنین معامله ای آری بگوید چرا که حاصل چنین معامله ای به حمله حماس به اسرائیل از نگاه اهالی غزه و فلسطین مشروعیت می بخشد و برنده آن حماس و سپاه خواهند بود. اسرائیل ناچار است که کارش را ادامه دهد و تا جایی که میتواند ریشه حماس را بزند یا آنرا آنچنان تضعیف کند که دوباره به جایگاه قبلی خود باز نگردد. حماس اگر از این بازی برنده بیرون بیاید چیزی بجز یک بمب ساعتی قوی برای همیشه کنار گوش اسرائیل خواهد بود. اسرائیل ناچار است درسی بدهد که دیگر نیروهای فلسطینی انجام چنین حرکاتی را به صلاح ندانند. 

ی., 29.10.2023 - 12:24 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.