رفتن به محتوای اصلی

همه ۲میلیون ساکن غزه عضو حماس و تروریست نیستند!
12.11.2023 - 23:13

 

هگل، 

«از تاریخ می آموزیم که از تاریخ هیچ نمی آموزیم»

مطمئنا  حماس ۲ میلیون عضو فعال و تروریست ندارد که بیش از یک ماه زیر بمباران قرار گرفته باشند.قبل از آغاز  جنگ ،روزانه  نزدیک ۱۰۰هزار فلسطینی از غزه به اسرائیل  می رفتند تا کار کنند که مطمئنا  عضو حماس نبودند بلکه برای کار و در آمد  به اسرائیل  می رفتند. در جنگ جهانی دوم یهودیان  به تبعیدگاه های ناشناخته فرستاده می شدند تا در سالن های مرگ بوسیله گاز نابود شود و مسلمانان  و مسیحیان  تماشا کردند و تا حدودی با نازی های آلمان  همکاری کردند.این اتهام به رهبران واتیکان  وارد شده است که با آلمان نازی همکاری در سکوت داشته اند و مسلمانان فلسطین نیز به رهبری مفتی اعظم امین الحسینی  همکاری های گسترده داشته اند و مفتی اعظم حتی از برلین دیدار داشته و با هیتلر  ملاقات داشته است.اینک در جهان کنونی ساکنان  غزه هر روز بمباران  می‌شوند و بقیه ملتها فقط تماشا می کنند و هیچ اقدام جدی علیه نسل کشی دولت اسرائيل  انجام نمی دهند.دولت اسرائیل  که خود را بازمانده  هلوکاست  می داند اما اینک خود بر برپایی هلوکاست غزه کمر بسته است و هیچ نیرویی جلودار رهبران تل آویو  نیست،همانطوریکه هیچ نیرویی  قادر نبود مقابل آلمان نازی  علیه اقدامات ضد بشری مقاومت و ایستادگی  کند و فقط  نظاره‌گر  اعمال  ضد انسانی بودند.**اسرائیل  و یهودیان کنونی بقول وزیر آموزش عالی قربانیانی هستند که اینک قربانی می‌گیرند که پس از گفتن این جمله در سال ۲۰۰۹ بسرعت برکنار شد**.صدر اعظم آلمان با هرگونه  آتش  بس مخالفت کرده و از مبارزه علیه حماس که شوربختانه  همه اهالی غزه را شامل  می‌شود پشتیبانی  می کند.پس از جنگ جهانی اول همه فکر می کردند که انسان‌ها  آموخته اند که دیگر به جنگ تن در ندهند اما طولی نکشید که پس از ۲۳سال جنگی ضد انسانی تر نسبت به جنگ جهانی اول آغاز  شد و ۸۰ میلیون انسان از بین رفتند.نکته دردناک در اینجاست که انسان‌ها از گذشته هیچ چیزی نمی آموزند  و همچنان مانند گذشته به جنایت  دست می زنند.پس از جنگ جهان دوم ،فرانسه تسلیم شده مقابل آلمان  نازی ،بزرگترین  جنایات جنگی  را علیه مردم الجزایر  انجام داد و آمریکا  نیز ضد بشری ترین جنگ را علیه مردم بی دفاع ویتنام  مرتکب  شد و اتحاد شوروی  فاجعه آور ترین لشگرکشی  را علیه افغانستان  عملی کرد و از افغانستانی که مردمانش در آرامش  زندگی  می کردند به آلت دست کشورهای آمریکا، پاکستان ، ایران اسلامی و عربستان تبدیل  شدند که همچنان  ادامه  دارد.پاکستان حداکثر جنایات را علیه افغانستان مرتکب شد و این روزها میلیون ها افغانی را از پاکستان اخراج می کنند.جرم افغانی ها بنیاد گرایی اسلامی هست که رهبران پاکستان  در دوران رهبر آدمخواری  بنام ضیاالحق  که توسط آمریکا بقدرت رسیده بود و ذوالفقار علی بوتو را اعدام و پاکستان را که یک کشور سکولار بود به جمهوری اسلامی تغییر داد  که افغانی ها را آموزش دادند که چگونه  جهاد اسلامی  را در افغانستان پیش ببرند. 

 

کوبیدن بر طبل جنگ، تمامِ نفرت‌پراکنی‌ها، جیغ‌ودادها و دروغ‌ها دربارۀ اهمیت جنگ، از طرف کسانی صادر می‌شوند که خودشان بیرون از میدانِ جنگ خواهند ماند #جورج_ارول

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

سوزان کابلی

عنوان مقاله
جنگ و جریانات سیاسی

آیا در لینک زیر هم بحث میان ایرانیان طرفدار نظام مشروط . و طرفداران سیاست چپ . روی جنگ حماس با اسرائیل است؟ بحث بهرامی و فتاحپور در لینک زیر.
بقول آخوندها: از هر طرف که کشته شود به نفع اسلام است ؟

http://iranglobal.info/node/190825

د., 13.11.2023 - 19:46 پیوند ثابت
محسن کردی

عنوان مقاله
من هم نه عضو حماس هستم و نه تبعه اسرائیل

ادامه در نظر

آقای مستشارعزیز، آقای فرخ نگهدار اخیرا مقاله ای در 5000 کلمه نوشته اند و اهل سیاست در ایران را به چهار دسته تقسیم کرده اند چپ افراطی، چپ میانه، راست میانه و راست افراطی. میدانید معیار این دسته بندی نزد ایشان چیست؟ معیارشان زاویه دید و نظر اهل سیاست نسبت به جنگ غزه است. آقای نگهدار بر اساس این که شما چه نظری نسبت به درگیری حماس و اسرائیل و کلا مساله لبنان دارید شما را دسته بندی میکنند. یعنی شما نه ته پیاز هستید و نه سر پیاز فقط بر اساس نظرتان راجع به درگیری یک گروه رزمنده غیر ایرانی با یک کشور خارجی دیگر بعنوان ایرانی دسته بندی میشوید و در این دسته بندی مسائل داخلی ایران و مسائل ملی ما هیچ در نظر گرفته نشده. و خیلی راحت بگویم که تقریبا همه ما ایرانیان اهل سیاست هم یکدیگر را بر همین اساس دسته بندی می کنیم. اگر ما که نه سر پیاز هستیم و نه ته پیاز درگیری حماس و اسرائیل فقط بر اساس نگاه مان یکدیگر را دسته بندی می کنیم پس باید نسبت به مردمان اسرائیل و غزه و لبنان و نظرشان نسبت به این درگیری آنها را دسته بندی کنیم. بله.. حق با شماست. همه مردم غزه عضو حماس نیستند. ما هم  تبعه اسرائیل یا عضو حماس نیستیم ولی تقسیم بندی می شویم و این تقسیم بندی هزینه های خود و مسئولیت های خودش را هم دارد.
ما جمهوری اسلامی را قبول نداریم و همه جهان میدانند که رژیم خود را به ضرب باتوم و ساچمه به چشم و طناب اعدام و رد شدن از روی ما با وانت تحمیل کرده است. اما آدلف هیتلر را رای مردم آلمان روی کار آمد و مردم آلمان تا آخر کنار او ایستادند. مردم ژاپن هم تا دوتا بمب اتم توی سرشان نخورد پشت جونتای نظامی ایستادند و هردو ملت تاوانش را هم دادند.
حماس خود را مثل آخوندها به مردم غزه تحمیل نکرد بلکه مردم غزه از حماس و سیاست های ضد اسرائیلی اش حمایت کرده و می کنند. آیا شما یک اعتراض از جانب اهالی غزه نسبت به حماس مشاهده کردید؟ مردم غزه پس از 7 اکتبر به همراه حماس این جنایت را جشن گرفتند و باید تاوانش را بدهند. تا امروز هم من فقط یک مادر را در یک ویدیو دیدم که حماس را نفر ین میکرد که قابل درک است اما این تنها اعتراضی بود که از سر سوز دل بود. بقیه عزیز از دست داده ها هیچ اعتراضی به حماس نمی کنند. در کلابهاوس هم وقتی من از حماس انتقاد میکردم و میگفتم که بر خلاف نظر مردم غزه به اسرائیل حمله کرد، مدیر تالار آقای مسعودی روزنامه نگار چند بار و چند روز تکرار کرد که مردم غزه و گروههای سیاسی آن حتا یک بیانیه هم در تقبیح حمله حماس صادر نکردند و حق با اوست. مردم غزه هم با انتخاب دمکراتیک حماس مسئول جنایت های حماس هستند و باید تاوان پس بدهند. این قضاوت من است. اما با وجود همین قضاوت، راضی نیستم و شرط انسانیت نمیدانم که اگر حماس جنایتی را مرتکب شد اسرائیل دامنه انتقام را از حد بگذارند. اگر هدف تنبیه است، هم حماس تنبیه شد و هم مردم غزه. ولی آیا شما تضمین میدهید که چنانچه اسرائیل آتش بس کند حماس در آینده مثلا 5 سال دیگر که دوباره زخم هایش را لیسید باز جنایتی جدید نیافریند؟ من چنین تضمینی نمیتوانم بدهم و اگر جای مسئولان اسرائیلی بودم برای دفاع از مردمم تا هرجا که میتوانستم می تاختم. اگر طالبان با ایران کاری که حماس با اسرائیل کرد را میکرد من نظرم این بود که با تانک و بلدوز این اینطرف افغانستان باید داخل بشویم و طالبان را جمع کرده به دریا بریزیم.
بله آقای مستشار.. شعار انسانیت دادن کار آدم های بی مسئولیت است. کسی که جای بایسته اش نشسته باشد از این شعارها نمیدهد و توجیهاتی که شما میتراشید را نمی تراشد.
د., 13.11.2023 - 19:16 پیوند ثابت
فریار پورآران

عنوان مقاله
جنگ ستیزی تاریخ

جای تاسف است که بشر؛ این مخلوق احسن الخالقین آفرینش، اینهمه دنبال جنگ است و همنوعان خودرا از بین میبرد .باید ادیان و ایدئولوگی های جنگ طلب را در مدارس افشاگرد و کارخانه جات اسلحه سازی را بست تا انسان از خشونت فاصله بگیرد ،و در تاریخ و اذهان اینهمه به جنگهای پیشین رجوع نکرد و بجای آن از عشق و انسانیت از روی همه تریبونها حرف زد. خوشبختانه در بعضی از کشورها مانند افغانستان و ایران و ترکستان در محفل های مخفی و زیر زمینی جلسات رقص و آواز برقرار میشود تا روح لطیف نسل جوان با دوستی و مبحت و آرامش و شعرخوانی عادت کند. و بر سلاح و فشنگ و باروت و موشک و راکت لعنت بفرستند.

https://www.youtube.com/watch?v=UIlSEBsY4bk

د., 13.11.2023 - 00:22 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.