رفتن به محتوای اصلی

زگیل تناسلی خطرناک نیست
09.01.2014 - 20:15

چند روزی ست که گزارشهایی مبنی بر رواج زگیل تناسلی در ایران و خطرات وحشتناک و فاجعه بار آن در رسانه های ایرانی منتشر می شود. متاسفانه اکثر سایتها بدون تحقیق چنین مطالبی را منتشر می کنند و باعث ایجاد ترس و وحشت در بین مردم می شوند. به طور نمونه سایت «خانه امن» که وظیفه خود را مقابله با خشونت خانگی و دفاع از حقوق زنان و کودکان می داند، مقاله ای تحت عنوان «خشونتی که شوهرم بر من و دخترم روا داشت – زگیل تناسلی» منتشر کرده که بسیاری از اطلاعات آن در رابطه با زگیل تناسلی صحت ندارد و ساخته و پرداخته ذهن پخش کنندگان این نوع شایعات است. شایان ذکر است که منابع مقاله «خانه امن» سایتهایی مانند ایسنا و ایلنا هستند.

در مقاله ویکی پدیای انگلیسی آمده که ابتلا به ویروس اچ پی ویHPV   که میتواند منجر به بیماری زگیل تناسلی شود، در همه کشورها بسیار رایج است و تقریبا تمام افرادی که فعالیت جنسی دارند زمانی به آن مبتلا خواهند شد. بر خلاف شایعات رسانه های ایرانی فقط نوعی از ویروس اچ پی وی HPV میتواند باعث ابتلا به سرطان شود و نوع ویروسی که باعث زگیل تناسلی می شود، جزو آن دسته نیست. در بین نود درصد افرادی که به ویروس اچ پی وی آلوده می شوند، زگیل تناسلی بروز نمیکند، ولی آنان همچنان ناقل این ویروس هستند.

ابتلا به ویروس اچ پی وی در نود درصد موارد در عرض حداکثر دو سال خود به خود از بین می رود. تنها در بین عده کمی این بیماری مزمن می ماند. علم پزشکی در مقابله با آلودگی به ویروس اچ پی وی و درمان زگیل تناسلی ناتوان است و تا زمانی که این آلودگی یا بیماری خود به خود خوب نشده، میتواند به دیگران سرایت کند. برای همین مهم است که در سکس مراقبتهای لازمه انجام بگیرد. از بین بردن زگیل ها به معنی از بین بردن ویروس اچ پی وی در بدن نیست. همانطور که در بالا گفته شد ابتلا به ویروس اچی پی وی میتواند پنهان بماند و منجر به شکل گیری زگیل تناسلی نشود، ولی در این صورت هم واگیردار است. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به این بیماری را بسیار کاهش میدهد، ولی تضمین نمیکند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
سايت نويسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.