رفتن به محتوای اصلی

حزب سبزهای آلمان: «انتخابات تازه در ایران اجتنابناپذیر است»

حزب سبزهای آلمان: «انتخابات تازه در ایران اجتنابناپذیر است»

«انتخابات تازه در ایران اجتنابناپذیر است»

کلاودیا روت، ریس حزب سبزهای آلمان

کلاودیا روت، رییس حزب سبزهای آلمان، از سوی این حزب بیانیهای به مناسبت تظاهرات روز ۱۶ آذر در ایران منتشر کرد. این بیانیه حقانیت دولت احمدینژاد را زیر پرسش برده و به سرکوب تظاهرات اعتراضی در ایران شدیدا انتقاد کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اعتراضها در ایران نشان میدهند که بحرانی که از طریق کودتا و تقلب انتخاباتی احمدینژاد ایجاد شد، تا چه اندازه سخت و پایدار است. احمدینژاد رییس جمهوری قانونی ایران نیست. خشونتی که با آن او و پشتیباناناش در دستگاه دولتی اپوزیسیون ایران را سرکوب میکنند، نشان میدهد که آنان در موضع تدافعی هستند».

این بیانیه میافزاید: «ما رویهی نیروهای امنیتی را بهشدت محکوم میکنیم. آرامش گورستانیای که باید با این سرکوبها تحمیل شود، برقرار نخواهد شد. احمدینژاد با سرکوب گستردهی داخلی و یک سیاست خارجی ماجراجویانه و غیرمسئولانه نیز نمیتواند دربارهی فقدان حقانیت سیاسی خود فریبکاری کند. تظاهرکنندگان مسالمتجو را نمیتوان متوقف کرد و انتخاباتی تازه برای ریاست جمهوری اجتنابناپذیر است. این نخستین گام برای تحقق مطالبات اکثریت ایرانیان است. انسانها در ایران خواهان حق تعیین سرنوشت، رعایت و تامین حقوق بشر و نیز حقوق و آزادیهای بنیادین دمکراتیک هستند».

حزب سبزهای آلمان در پایان بیانیه، خواستار آزادی همهی زندانیان سیاسی و پایان دادن به پیگرد مخالفان رژیم شده و رفع فوری و بیقید و شرط ممنوعیت خروج پرستو فروهر را جزیی از این خواستها دانسته است.

همبستگی با تظاهرکنندگان

یورگن تریتین، رییس فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان یورگن تریتین، رییس فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان همچنین یورگن تریتین، رییس فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان، و کرستین مولر، سخنگوی روابط خارجی این حزب، در یک اطلاعیهی مطبوعاتی دیگر، دربارهی تازهترین تظاهرات اعتراضی در ایران موضعگیری کردهاند.

در این اطلاعیهی مطبوعاتی آمده است: «دانشجویان تظاهرکننده در تهران شایستهی همبستگی ما هستند. ما کاربرد چندین بارهی خشونت پلیس و نیروهای شبهنظامی علیه تظاهرکنندگان بیدفاع را محکوم میکنیم. ستایشبرانگیز است که تظاهرات جامعهی مدنی ایران بهرغم خشونت، بازداشت و شکنجههای انسانستیزانه، علیه تقلب انتخاباتی ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ و پیگردهای رژیم فروکش نمیکند».

در پایان این اطلاعیهی مطبوعاتی میخوانیم: «تظاهرکنندگان دلیرانه در برابر فروغلتیدن ایران به یک دیکتاتوری نظامی مقاومت میکنند. رژیم ایران هرگونه حقانیتی را از دست داده و زمان انتخابات تازه مدتهاست فرارسیده است».

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
فیسبوک

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید