رفتن به محتوای اصلی

توهمات مالیخولیایی پان ایرانیست ها و حرکت ملی آذربایجان
10.04.2017 - 18:03

ترکان آذربایجان جنوبی که نزدیک به ۴۰% جمعییت ایران را تشکیل می دهند، تنها یک تلویزیون مستقل ۲۴ ساعته ماهواره ای دارند که از بدو تاسیس آن در اواخر ۲۰۰۴ میلادی، مورد حملات شدید و آشکار رژیم جمهوری اسلامی ایران و اپوزیسیون پان ایرانیست آن قرار گرفته است. در آخرین موج تخریباتی رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه این تلویزیون در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵،  سید محسن لطیفی  مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تولید مستندهای قره باغ، نارداران، شاه اسماعیل و گوناز تی وی خبر داد و گفت: ساخت برخی از این برنامه های مستند به پایان رسیده و تعدادی هم در حال ساخت است.

یکی از "مستندات" که به قول محسن لطیفی قسمتی از"۲۰ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی" ساخت کارمندان صدا و سیمای  ایران می باشد، مونتاژ و ساخت فیلمی است که گویا گوناز تی وی چند نفری را تخریب و به مقدسات توهین کرده است.

 در حدود ۱۳ سال که از تاسیس گوناز تی وی می گذرد، ما نیز به خود حق داده ایم که گاه گاهی جواب تخریبات را بدهیم و نیز در جریان برنامه فتیله که به ملت ما توهین شده بود، آن توهین ها را به مقدسات خود رژیم که همانا خمینی ها، خامنه ای ها و لاریجانی ها، فردوسی ها باشند، بر گرداندیم.  

همزمان با موج تخریباتی صدا و سیمای حاکمیت ایران، جریانی دیگر در خارج شروع به تخریب گوناز کرد. این جریان بعد از دعوت چند تن از مخالفان رژیم توسط ماموران عربستان سعودی به مکه، حملات به گوناز و حرکت ملی آذربایجان جنوبی را شدت بخشید.

یکی از سایت هایی که در آن از هر فرصتی استفاده شده و بر علیه گوناز مطالب تخریبی و مملو از اتهامات واهی، ادبیات زشت و توهین آمیز منتشر می شود، وبسایت ایران گلوبال است.

سلسله نوشته هایی که گاها بدون نام بردن از گوناز، ما را هدف قرار داده و عملأ کل حرکت ملی و مدنی آذربایجان را زیر اتهامات موهوم برده است، هر روز بیشتر از پیش در این سایت درج می شود. فردی به قول خودش دردنیای جنون، خیلی راحت رهبران این حرکت ملی و اتاقهای فکری آن را وابسته و در کنترل سازمانهای اطلاعاتی کشورهای خارجی و جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کند. نظرات اعتراضی بعضی از فعالین در این سایت سانسور می شود تا در نتیجه این اقدام به دور از اخلاق رسانه ای، فرد مخرب به اشتباهات فاحش خود پی نبرده و بیشتر تشویق و تحریک به تخریبات شود. همین فرد در نوشته اخیر خود تحت عنوان "عربده كشى لمپنيسم در حركت ملى"  با اتهام زنی هایی که برای آن هیچ گونه سند و مدرکی ارائه نکرده است، این جملات را می نویسد:

 "نبض حركت ما در لايه هاى بالايى، به دست ماموران سازمان هاى امنيتى افتاده است".

"بر اساس مشاهدات خويش در طول حركت بايد بگويم ما هيچ رسانه و اتاق فكر ملى نداريم چون هنوز فرصت ايجادش را نداشته ايم و آنچه كه هست در اختيار ماموران سازمان هاى اطلاعاتى است."

"اطلاعات ايران براى سركوب و كنترل حركت، ماموران خود را صاحبان حركت جلوه مى دهد، و سازمان هاى اطلاعاتى خارجى هم در خوشبينانه ترين حالت به خاطر رهايى ما دارند ماموران خويش را با همان شيوه هاى سيستماتيك به عنوان سخنگو و ليدر و قهرمان بر ما مستولى مى سازند."

آیا سایت ایران گلوبال به قول نماینده مشکین شهر مثل صدا و سیمای ایران "حسن سوخدو دییرمانی" شده است که هر کس گندم خود را آرد می کند و بدون هیچ مسئولیتی فرزندان آذربایجان در آن آماج حملات و اتهاماتی چون جاسوسی قرار می گیرند؟ یا توطئه ای در کار است؟

مدیر مسئول این سایت در مورد درج کامنتها به خوانندگان سایت چنین آگاهی میدهد:

"چه کامنت هایی منتشر نخواهد شد:

۱- کسانی که با نام مستعار ویا واقعی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی به ویژه نویسندگان سایت توهین و یا اتهامات نا روا می زنند. بعبارت دیگر بدون مدرک ، سند و یا دلیل اتهاماتی را به اشخاص وارد می کنند."

آقای توکلی، آیا تا به حال از خود پرسیده اید  که اتهامات اخیر بر علیه فعالین آذربایجان در سلسله نوشته هایی که چاپ کرده اید با پشتیبانی کدام "سند و مدرک" بوده است؟ یا اینکه خودی ها می توانند بدون سند تهمت و افترا بزنند اما خوانندگان و منتقدین اجازه جواب ندارند؟ 

دهها کامنت اشخاص ناشناس با بردن اسم افرادی مثل بنده (احمد اوبالی و یا گوناز) چه اتهاماتی که نزده اند و شخص شما آنها را منتشر کرده اید. آیا این کار شما غیر قانونی و غیر اخلاقی نیست؟  آیا این کار شما نقض آشکار حقوق بشر اتحادیه اروپا نیست؟  آیا این کار شما نقض فاحش ادعاهای خود شما در مورد نشر کامنت ها که در بالا ذکر شد، نیست؟

آقای توکلی در جایی دیگر در مورد گوناز تی وی چنین می نویسند:

"«گوناز تی وی» ، شبکه «من و تو» و بسیاری از تلویزیونهای ماهواره ای اپوزیسیون، منبع مالی خود را اعلام نکرده اند به احتمال خیلی زیاد از دولت های متخاصم ایران کمک مالی دریافت می کنند. همانطور که جمهوری اسلامی میلیارد ها دلار علیه کشورهایی که آنان را دشمن می خواند هزینه می کند و رسما اعلام کرده است که به گروهایی که علیه امریکا مبارزه کنند؛ کمک مالی خواهد داد. در مورد ایران گلوبال؛ این سایت به لحاظ مالی رسانه ای کاملا مستقل است و هزینه ها و کمک های مالی را سالانه با جزئیات خرج و دخل آن را منتشر می کند و زیر مجموعه هیج شبکه ای نیست."

آقای توکلی، تلویزیون گوناز با همت و پول شخصی بنده شروع به فعالیت کرده و با حمایت هزاران آذربایجانی به فعالیت خود ادامه می دهد. من نمیدانستم که باید گزارش منابع مالی گوناز را به شما و بیگانگان دیگر هم بفرستم تا انگ وابستگی به کشورهای دیگر را به ما نزنید. اگر فکر می کنید که ما از بنیاد دموکراسی دولت آمریکا پول میگیریم، باید عرض کنم که تلاش کردیم اما متأسفانه موفق نشدیم. اگر شما یا کسانی بتوانند در این مورد به ما کمک کنند، ممنون خواهیم شد. هم تلویزیون صاحب منبع مالی خوبی می شود هم شما صاحب سندی، تا بتوانید مستند انگ زده و به آرامش برسید.

اما این توهین و انگ زدن شما فقط به بنده نیست که در این راه شریف صدها هزار دلار خرج کرده ام. توهین به همه آذربایجانی هایی است که با کمکهای مالی خود ما را یاری می کنند.  جهت اطلاع شما  و "کنجکاوان" دیگر عرض کنم که ما از زیر زمین یک خانه مسکونی برنامه پخش می کنیم. همکار گرامی و مخرب شما نزدیک به دو سال در همین خانه زندگی کرده است و هر وقت سری به شیکاگو بزنید، صمیمانه در خدمت حاضریم تا به چشم خود ببنید که چه سختی هایی داریم.

آقای توکلی عزیز، واقعأ که "هنر نزد ایرانیان است و بس." هنر اتهام زنی، نفرت، خود بزرگ بینی، نژاد پرستی، توهین، از کاه کوه ساختن، به غیر از خود بقیه را ناحق گرفتن، ژست دموکراسی گرفتن، بدون سند جاسوس ساختن، هنر حدیث و روایت سازی، هنر شایعه پراکنی، هنر فحاشی و....

انوشیروان قاتل ساسانی در یک روز نزدیک به ۲۵ هزار مزدکی را سر برید اما "هنرمندان اصیل ایرانی"، انوشیروان قاتل را به انوشیروان "عادل" تبدیل کرده اند.

کوروش هخامنشی در طول عمرش یک روز دست از شمشیر، آدم کشی، اشغال کشورهای دیگر و اسیر فروشی  نکشید، اما با " منشور جعلی حقوق بشر" مشهورش می کنند.

نفرت نامه فردوسی به غیر از فارس ها، به همه توهین نموده و عملأ بیماری نژاد پرستانه "پان ایرانیزم" را به جامعه فارس تزریق کرده است با این حال فردوسی جز مقدسات محسوب می شود.

انگلیس ها برای از بین بردن حکومت قاجار، مهتری به نام رضا سوادکوهی را به پادشاهی انتخاب کردند و بعدش نیز گوشش را گرفته، کتک زده و به جزیره موریس تبعیدش کردند. وی آنجا ماند و در بین میمون های وحشی مرد. سپس چند استخوانی به تابوت گذاشته به ایران فرستادند. این یکی نیز لقب رضا "شاه کبیر" گرفت.

 چنگیز خان، اسکندر مقدونی و سپاه اسلام یا هر کسی که به ایران حمله کرده، وحشی و غارتگرند اما داریوش، کوروش، کمبوجیه و خشایارشاه (این دیوانه در زمان حمله به یونان برای ساکت کردن امواج دریا با سیصد تازیانه آب دریای مدیترانه را تنبیه می کرد) که همه جا را غارت کردند و حتی آتن را به آتش کشیدند و جز قهرمانان فارس هستند. 

پان ایرانیست های حکومتی حتی به پیامبر اسلام هم رحم نمی کنند، برای برتر جلوه دادن پارس ها در روی اسکناس پنج هزار تومانی حدیثی جعل و آن را به پیامبر اسلام منتسب کرده و سعی می کنند از این طریق به نژادپرستی پارسی شدت بخشند.

حدیث جعلی که روی اسکناس پنجاه هزار ریالی چاپ شده است بدین شرح است:

" دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست پیدا خواهند کرد."

با نگاه به تاریخ ایران می توان به این نتیجه رسید که از پیدایش انسان تاکنون پارس ها در تولید و نشر علم نقش چندانی نداشته اند. این حدیث هم جز توهمات مالیخولیایی آخوندهای پان ایرانیست بوده که مغزشان با دنیای واقعیات قطع رابطه کرده است.

کمونیست های فارس همواره وقتی حل مسئله ملیت های غیرفارس در ایران پیش آمده و مورد بحث واقع شده کاتولیک تر از پاپ شده، با آن مخالفت کرده و مدافعان حقوق این ملیت ها را افرادی مرتجع نامیده اند. آنها برای فرار از مسئولیت، حل مسئله ملیت های غیرفارس را به ظهور امام زمان یعنی تشکیل حکومت سوسیالیستی در ایران موکول کرده اند. در زمان فرقه دموکرات آذربایجان کومونیست های پان ایرانیست از دشمنان درجه یک آن بوده و در مقابل پیشه وری از دولت قوام پشتیبانی می کردند. در اوایل انقلاب به اصطلاح اسلامی ایران، نورالدین کیانوری سه میلیون مانات از حساب مبارزان فرقه دموکرات در باکو دزدیده و برای توسعه حزب پان ایرانیستی توده به ایران برد. چپی های ناسیونالیست همواره در کنار سایر پان ایرانیست ها به بهانه حفظ تمامیت ارضی ایران با دولت های وقت همدست شده و نقش مهمی در پایمال کردن حقوق غیرفارس ها بویژه ترک ها، ترویج تبعیض، بی عدالتی و نابرابری اجتماعی در ایران بازی کرده اند.

آقای توکلی اینها نمونه هایی از هنر ایرانی هستند که فقط در نزد ایرانیان است و بس.

 درد جامعه ایران بیش از همه جای دنیاست. عقب مانده ترین حکومت روی زمین در ایران قمه کشی می کند اما شما و پان ایرانیستهای دموکرات نما، دنبال این هستید که تنها تلویزیون آذربایجانی ها که با این حکومت توتالیتر و نژادپرست جهت احیای حقوق ترک های تحت ستم به شیوه مدنی و مسالمت آمیز مبارزه می کند، چگونه ضربه بزنید و تضعیف نمایید. آیا لزومی نمی بینید که اول باید درد خویشتن و جامعه بیمار ایران را درمان کنید؟

آیا بالا بردن ریتینگ سایت ایران گلوبال اینقدر مهم است که آشکارا و بدون سند به دیگران انگ بزنید تا خوانندگان بیشتری داشته باشید؟ یا توطئه ای در کار است؟

فعالین آذربایجانی به عنوان متحد ترین گروه مبارز با برنامه های دقیق به مبارزات خود بر علیه عقاید پلید و غیر انسانی  پان ایرانیزم و پان فارسیزم ادامه می دهند. طبیعی است که اختلافات سلیقه ای، نظری و حتی تاکتیکی در هر جنبشی وجود دارد اما در مقابل تفکر پان ایرانیزم اتحادی قوی حکم فرمای حرکت ماست و هر اختلاف نظر و سلیقه ای که داریم به خودمان مربوط بوده به بیگانگان، بویژه به روشنفکر نماهای فارس که با تفکرات نژادپرستی عریان خود، تیشه بر ریشه ملت ترک آذربایجان می زنند و در عمل با سکوت خود، سرکوب فعالان ملی و مدنی آذربایجانی توسط حکومت نژادپرست جمهوری اسلامی ایران را حمایت می کنند، ربطی ندارد.

 کاملأ معلوم است بد خواهان حرکت ملی آذربایجان از اختلافات سلیقه ای و فکری ما استفاده ابزاری می کنند تا به خیال خودشان ضربه ای وارد کنند اما آرزوها یشان به گور خواهد رفت و ما با حفظ اختلافات نظری خود در مقابل پان ایرانیزم متحد خواهیم ماند. سوء تفاهمات و تنوعات فکری موجود در داخل حرکت را نه به زبان قاتل و تحمیلی فارسی و نه در سایتهای بیگانه بلکه به زبان زیبای خودمان و بین خودمان مطرح خواهیم کرد تا راه حلی پیدا کنیم. از تمام دوستان آذربایجانی خواهش می کنم از این به بعد مسائل داخلی آذربایجان را در سایتهای فارسی زبان مذا کره نکنند. آن آذربایجانی که بنده را تخریب کرده، از من است،  یک تار موی سر او را به کل پان ایرانیستهای روشن فکر نما ترجیح می دهم. پان ایرانیست ها دنبال درمان بیماری و دارویی برای زخم خود باشند. هوشیاری ما شادی پان ایرانیزم را به عزا تبدیل خواهد کرد.

در پایان بیان این مسئله را لازم می دانم که انتقادهای من از مدیر مسئول ایران گلوبال شخصی نبوده و درکل سیاست های این وبسایت را مدنظر قرار داده است. به عنوان صاحب امتیاز گوناز تی وی امیدوارم طرح این مسائل افق هایی را درما بین طرفین جهت ایجاد دیالوگ های مثبت و سازنده برای محو هر گونه اقدامات تخریبی باز نماید. همچنین این مسائل در آینده می تواند با ادای احترام متقابل به همدیگر در برنامه های مختلف تلویزیونی در گوناز تی وی به بحث گذاشته شود. مجموعه گوناز تی وی معتقد است تداوم چنین دیالوگ هایی می تواند تاثیر مثبتی برای کاهش نژادپرستی، دگر ستیزی و افزایش نوعدوستی در جامعه داشته باشد.

 

احمد اوبالی

مدیر مسئول و صاحب امتیاز گوناز تی وی 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.