رفتن به محتوای اصلی

نماینده مجلس خواستار برخورد قضایی با عامل قرنطینه نشدن قم شد

نماینده مجلس خواستار برخورد قضایی با عامل قرنطینه نشدن قم شد

غلامرضا حیدری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه خواستار رسیدگی قضایی به موضوع فردی شد که در برابر اعمال محدودیت برای اماکن عمومی قم به منظور پیشگیری از شیوع کرونا «مقاومت» می‌کرد.

این نماینده روز دوشنبه، ۱۹ اسفند، بدون اشاره به نام فرد یا گروه خاص گفت: «علما قبول کردند که برخی از نماز جماعت‌ها و نماز جمعه تعطیل شود، اما برخی نه.»

به دنبال جان‌ باختن دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا در شهر قم، مقام‌های وزارت بهداشت ایران که شیوع ویروس کرونا در کشور را تکذیب می‌کردند، سرانجام به ابتلای شماری از شهروندان در ایران به این ویروس اذعان کردند.

با این حال شماری از روحانیون، از جمله محمد سعیدی، تولیت آستان معصومه در قم با بستن حرم معصومه و لغو نماز جمعه و مراسم مذهبی مخالفت کردند.

اما شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که نهاد بالادستی امامان جمعه محسوب می‌شود، بیانیه داد و اسم شهر قم را هم در کنار ۲۲ شهری نوشت که نماز جمعه نباید در آنها برگزار شود.

غلامرضا حیدری، نماینده تهران، با اشاره به نامه دادستان کل کشور به وزیر بهداشت که در آن آمده «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است» به روزنامه اعتماد گفت: «کسی که در قم مانع ایجاد محدودیت‌ها شد و نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود، حکمش چه می‌شود؟»

 

وی گفت: «گروهی فکر می‌کردند در هیچ حالی نباید تخفیفی قائل شد. انگار که کفر می‌شود، کفری که حکمش اعدام است. اما سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت.»

این نماینده با بیان این که «شیوع کرونا از قم شروع شد»، پرسید: «نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟»

آقای حیدری تاکید کرد این بررسی از آن رو باید انجام شود که «تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن عمومی است.»

نماینده تهران در بخش دیگری از اظهاراتش، به صراحت گفته که مقام‌های جمهوری اسلامی در برخی حوادث «دروغ» گفتند و «واقعیات در خصوص شیوع کرونا هم با تاخیر اعلام شد که این موضوع هم بی‌اعتمادی را تشدید می‌کند.»

به گفته وی، «قطعاً می‌توانستند زودتر در قم محدودیت‌هایی را اعمال، رفت‌وآمدها را کنترل و اطلاع‌رسانی عمومی کنند.»

ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم گفته که ایران، امروز از «کرونای بی‌اعتمادی» رنج می‌برد.

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت ایران، آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را بسیار کمتر از آمار واقعی اعلام می‌کنند، قوه قضائیه جمهوری اسلامی و نهادهای نظامی از برخورد با افرادی که اخبار و ویدئوهای «جعلی» در این زمینه منتشر می‌کنند، خبر می‌دهند.

سخنان نمایندگان مجلس درباره وضعیت وخیم استان‌های خود و آماری که ارائه می‌کنند نیز به صورت مکرر از سوی وزارت بهداشت ایران تکذیب می‌شود.

از جمله آمار غلامرضا مرتضایی، فرماندار کاشان، مبنی بر مرگ ۸۸ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، روز سه‌شنبه، بیستم اسفند از سوی کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت تکذیب شد.

آقای جهانپور به خبرگزاری ایسنا گفته که «بخش‌های غیرتخصصی» نباید به موضوع اعلام آمار وارد شوند.

وزارت بهداشت در حالی این آمار را تکذیب می‌کند که محمدعلی طالبی، استاندار یزد به خبرگزاری ایلنا گفته ظرفیت بیمارستان‌های یزد در حال «تکمیل» است.

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس و نماینده رودسر و املش در مجلس هم اوضاع گیلان از لحاظ درمان مبتلایان به کرونا را «بد و غیرقابل قبول» عنوان کرده است.

به گفته وی، «برخی پزشکان به مرخصی رفته و در بیمارستان حضور ندارند. از طرفی اوضاع در لاهیجان هم خراب است و بیماران شهرستان‌های رودسر و املش در آن‌جا فوت می‌کنند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید