رفتن به محتوای اصلی

داستان تلفن های عید قسمت پنجم
چه بر سر این کشور آمده است ؟
03.04.2021 - 07:53
 
داستان تلفن های عید قسمت پنجم
باور کردنش سخت برایت مشگل است! بیشتر وقت ها می گویم اگر روزی بیائی برایت بسیار سخت خواهد بود دیدن واقعیت هائی که کمر این ملت را شکسته. هر کس را بطریقی! هیچ کس نیست که از این انقلاب ویران گر لطمه ندیده باشد .حتی همان کسانی که از روستا آمدند دور بر این شهرها را گرفتند. از روستاهایشان کنده شدند در قالبی رفتند که قالبشان نبود نه شهری شدند نه روستائی ماندند .
یک بی هویتی کامل و خطرناک .چون هیچ پایگاهی ندارند. غرق شده در مجموعه ای از تناقض. دخترش گوش بفرمانش نیست! کنترلی بر پسرش ندارد! هیچ تداوم نسلی راپای بند به سنت اجدادی نمی بیند. خانه دارد وسیله دارد اما کاملا بیگانه و ساختگی .در همان حاشیه شهر ها در هم می لولند. زندگی پائین شهری را با تفکر روستائی در هم می پیچند شب هم پای تلویزیون ماهواره می نشینند وسالی تاک نگاه می کنند. اززنانشان انتظار جنیفرلوپز شدن دارند.
بی هویت ترین قشروسیع اجتماعی که متاسفانه فساد ،اعتیاد ،بی شخصیتی ،زیر علم هر کس که دستی بر سرشان بکشد سینه می زنند . طمعه اصلی حکومت برای لشگر صاحب الزمان .
در تمام شهرها این کلان روستا های امتزاج یافته با عقب مانده ترین وتهی دست ترین اقشار را می بینی که فلج می کنند زندگی شهری را! نمایشی از فقر وعقب ماندگی وبالای شهری که درست است جای مرفه های شهری و طبقات متوسط به بالای اجتماعی در آن جا ساکنند اما امتزاج وتاثیر گذاری ناگزیراین اردوگاه در هم ریخته این قسمت بالای شهر را هم بی بهره نگذاشته است .
دخترانیکه متاسفانه از همان حاشیه به سمت بالا می آیند، دیگر کسی کسی نمی شناسد حرمت چشمی نیست .بچه پولدارهائی که موتوری های پائین شهری در جستجوی یک لقمه نان برایشان هرمخدری که بخواهند می آورند .کودکانی که در قهوه خانه های جنوب شهر دست بدست می شوند ، مواد جابجا می کنند، مورد تجاوز قرار می گیرند ونهایتا پس گردنی می خورند .
حاشیه شهر ها آبشخور پا اندازان و کار چاق کنی هائی است که لشگری از کودکان شب ساخته بدون سرنوشت را هر صبح دسته دسته در نقاط مختلف شهر پخش می کنند .کودکانی که قدم بقدم در سر چهار راه ها و گذرگاهها می ایستند، شیشه ماشین پاک می کنند واز تعرض جسمی نیز در امان نیستند. نمی توانم برایت توضیح دهم که چه منجلابی این آخوند ها ساخته اند. ازراه اندازی صیغه تلفنی تا کار چاق کنی هر نوع کاری که فکر کنی !
مورال های اخلاقی را در هم رخته اند.مغز گنجشگی ها را بر سر کار نهاده وهمه چیز را به ابتذال کشیده وپست کرده اند.شور وشوق جوان هائی که می فهمند وده سر وگردن بالاترند را گرفته ویک بدبینی ونا امیدی تلخ را جای آن نهاده اند . فرهنگ رشوه خواری ،عدم خجالت از کار های نا شایست را رواج داده و فساد ودروغ را به امری عادی روزانه تبدیل کرده اند .
مردم چنان حریص پول شده اند که قابل تصور نیست . برادران سر ارث پدری که هنوز نمرده وبینائیش را از دست داده چنان به تیپ هم زده وگلاویز شده اند که پدر بیچاره دخالت کرده و کار به شکایت و دادگاه کشیده است. برادر بزرکتر از شهدای همین سازمان چریک ها بود.پدر فردی محترم وزحمتگش .
می توانی تجسم کنی؟ تفریح ما شده چند تا شیشه عرق سگی ،مقداری برنج وگوشت که دسته جمعی برویم باغ اجاقی روشن کنیم .عرقی بخوریم! با قابلمه ضرب بگیریم که جبار یا تقی برقصند .تمام این آدم ها را می شناسی! کسانی که روزی از صمیم دل برای انقلاب وساختن ی جامعه انسانی مبارزه می کردند .تعدادی از کار اخراج شدند ،تعدادی چند سال زندان کشیدند ونهایت با هزاران بدبختی زندگی متوسطی برای خودشان با ترس خوردگی درست کردند.
می پرسم حال وروز حسین که همیشه شاد بود می خندید وجوک می گفت چطور است ؟مکثی می کند و می گوید چند سالی است که اعلامیه اش بالای دیوار رفته! بد طوری تریلی لهش کرد. متاثر می شوم بیاد خنده ها ولودگیش می افتم و طنز هائی که تعریف می کرد.حال او رفته با تصویری از خنده که پیوسته بر چهره داشت.
می گوید میدانی یکی از فحش های جاری بین جوان ها شده "بچه آخوند" چیزی معادل حرام زاده ، دو دوزه باز .سرنوشت تلخی در انتظار آخوند ها و خانواده هایشان است .همین حالا هم هیچ آخوندی جرئت رفتن به جاهای خلوت بخصوص شب ها را ندارد. می گویند تاکید اکید کرده اند که تنهائی جا های خلوت نروند. ببین کاررا کجا کشانده اند که بچه های آخوند ها در مدرسه خجالت می کشند بگویند پدرشان آخوند هست! خمینی ای امام . میدانی بیشترین مسافران هواپیما هائی که از شیراز واصفهان تهران می آیند کیستند؟ ادامه دارد ابوالفضل محققی
 
 
 
 
  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.