رفتن به محتوای اصلی

تجمع رانندگان کامیونهای فرسوده به‌دلیل بی‌پولی برای تعویض خودروهایشان + فیلم
05.02.2022 - 12:19

تجمع رانندگان کامیونهای فرسوده و درخواست کمک از دولت برای تعویض خودروهایشان با خودروهای دست دوم وارداتی

رانندگان کامیون‌های فرسوده به‌دلیل فرسودگی خودروهایشان و نداشتن پول برای خرید کامیون‌های دست دوم وارداتی دست به تجمع زدند. این رانندگان می‌گویند: « به ‌داد ما برسید! در قبال خرج خانواده و کشنده خود ناتوان هستیم و پس‌اندازی بابت خریداری کشنده‌های وارداتی نداریم. شغل دیگری هم به‌جز این خدمت صادقانه به مردم در توان نداریم. خواهش داریم صدای ما را بشنوید و در الویت‌بندی واگذاری کشنده‌ها دارندگان اصلی این ناوگان فرسوده را دریابید.

روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، رانندگان کامیونهای فرسوده طی تجمعی خواستار الویت دادن و کمک دولت به آنها برای تعویض خودروهایشان شدند.

یکی از رانندگان می‌گوید: «سال، یا ماه است که صبح تا غروب نتوانسته‌ایم یک هفته خانه برویم. به‌سختی توانسته‌ایم خرج زندگی‌مان را از این کامیون‌ها درآوریم. پس‌اندازی نداریم.»

او ادامه می‌دهد: «ماشین جدید که نیست که ساعت ۶ یا ۷ غروب در تهران بار بزنیم و صبح ساعت  ۸ بندر خالی کنیم. برویم شوش خالی کنیم. ما وقتی با  این بار می‌زنیم، به‌دلیل خستگی بار زدن و بستن بار نمی‌توانیم تا ساوه برویم. چگونه من با  این پس‌انداز کنم.»

نماینده رانندگان کامیون‌های فرسوده سپس با خواندن بیانیه‌ای خواسته‌های خود را مطرح کردند: «به ‌داد ما برسید! در قبال خرج خانواده و کشنده خود ناتوان هستیم و پس‌اندازی بابت خریداری کشنده‌های وارداتی نداریم. شغل دیگری هم به‌جز این خدمت صادقانه به مردم در توان نداریم. خواهش دارم صدای ما را بشنوید و در الویت‌بندی واگذاری کشنده‌ها دارندگان اصلی این ناوگان فرسوده را دریابید.»

یک راننده درد رانندگان را می‌گوید: «تمام این رانندگان با تجربه دارند از رده خارج می‌شوند.»

به گفته رانندگان دریافت کرایه‌ها با ریال است ولی هزینه خودروهایشان به دلار است.

پیشتر در تاریخ ۸ آذر ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری از وجود بیش از ۵۵ هزار خودروی سنگین بالای ۴۰ سال خبر داده بود.

واردات کامیون‌های دست دوم زیر نظر وزارت صمت و مافیای وابسته به آن صورت می‌گیرد. آنها کامیون‌ها را با قیمت‌های پایین وارد کرده و به قیمت کلان با سودهای نجومی به رانندگان زحمتکش تحویل می‌دهند.

بسیاری از رانندگان کامیون‌های فرسوده ، چندین سال است به‌دلیل افزایش یک‌جانبه قیمت قراردادها  هنوز کامیون تحویل نگرفته‌اند. تعداد بسیار زیادی از کامیونداران نیز به‌دلیل نداشتن توانایی مالی قادر به خرید این خودروها از دلالان وابسته به وزارت صمت و مافیای واردات خودرو دست دوم نیستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.