رفتن به محتوای اصلی

سفر رضا پهلوی به اسرائیل سفر سرشناس‌ترین چهره‌ ایرانی به این کشور از زمان تاسیس آن+ویدئو ها
17.04.2023 - 22:37

 

شاهزاده رضا پهلوی که برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست به همراه همسر خود به اسرائیل سفر کرده پس از رسیدن به این کشور در توییتی نسبت به دوستی در روابط آینده ایران و اسرائیل ابراز امیدواری کرد.

او در توییت خود با ابراز خوشنودی از سفرش به اسرائیل نوشت: «خوشحالیم که اینجاییم و به تلاش برای ساختن آینده‌ای سرشار از صلح و آبادانی که مردم منطقه ما شایسته آنند، متعهدیم. از فرزندان کوروش تا فرزندان اسرائیل، ما این آینده را همراه یکدیگر و با دوستی خواهیم ساخت.»

در همین حال گیلا گاملیل وزیر اطلاعات اسرائیل تصویری همراه با شاهزاده رضا پهلوی در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست منتشر کرد و نوشت: «تصویری که بیش از هزار کلمه ارزش دارد.»

سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل سفر سرشناس‌ترین چهره‌ ایرانی به این کشور از زمان تاسیس آن است.

شاهزاده رضا پهلوی روز یکشنبه ۲۷ فروردین پیش از سفر به اسرائیل اعلام کرده بود که هدفش از این اقدام ابلاغ پیام دوستی ملت ایران، گفت‌وگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجهه با بحران منابع آب ایران ناشی از سو‌ءاستفاده رژیم جمهوری اسلامی، و ادای احترام به قربانیان هولوکاست هم‌زمان با روز یادبودشان است.»

او در توییتی افزوده بود: «می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست. پیوند دیرین میان دو ملت ایران و اسراییل می‌تواند دوباره برقرار شود و به هر دو ملت سود برساند. به اسرائیل می‌روم تا نقشم برای ساختن آن آینده روشن‌تر را ایفا کنم.»

شاهزاده رضا پهلوی بارها از قدرت‌های غربی خواسته که به جای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره برنامه اتمی‌ به مردم ایران برای عبور از این رژیم کمک کنند.

او در حالی شرکت‌کننده مراسم یادبود قربانیان هولوکاست بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل در سخنرانی‌اش در این مراسم با اشاره به برنامه اتمی جمهوری اسلامی گفت: «با هرگونه قرارداد اتمی با ایران و تلاش‌های تروریستی آن به شدت مقابله می‌کنیم.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.