رفتن به محتوای اصلی

جمع کنید این بساط دلقکبازیهای رجز خوانی نوع صدر اسلامی را. جمع کنید+ویدئو
26.12.2023 - 07:55

 

 

کلکل کردنهای مرده متحرّک

گوش دادن به پرت و پلاهای آدمهایی مثل «شریعتمداری»، وقت تلف کردن است. این آدم و همانندان او را باید به کلاس اکابر برد تا الفبای عربی و فارسی را خوب یاد بگیرند، بعد نشان دهند که میتوانند جمله ای ساده را بنویسند و بخوانند و تلفّظ صحیح کنند؛ یعنی همین جمله ساده را: کتاب بر روی میز است./ الکِتاب فَوقَ المَکتَب.

یکی نیست به ایشون بگوید ای احمق که هنوز فرق بین زبان فارسی و عربی را نمیدانی. ای ابله که هنوز فرق بین «قانون» و «شرع» را نمیدانی. ای جاهل که هنوز تفاوت بین «انتخاب و انتصاب» را نمیدانی. ای خرفت که هنوز تفاوت بین «مسجد و مجلس» را نمیدانی. آخه نادان بالفطره. اگر در کشورهای آمریکا و فرانسه و آلمان و انگلیس و امثالهم بر انتخابات نظارت میشود، بنیانهای نظارت بر «اصول حقوقی» استوار شده اند که محصول تفکّر فیلسوفان و متفکّران و باهماندیشهای نمایندگان گرایشهای مختلف و متفاوت مردم در مجلس رایزنی هستند که در واقعیّت عملی و اجرایی، معتبرند و تجدید نظر پذیر؛ نه این که به «نصوص قرآنی و شرعیّات برخاسته از اصول اسلامیّت و سنّتهای چعلی رسول الله و ائمه و دیگر شارلاتنهای مشابه» استناد کنند و هرگز جای چون و چرا نداشته باشند و امکانهای تجدید نظری آنها نیز تا قیام قیامت ممنوع.

شورای نگهبان به هیچ وجه من الوجوه، نگهبان حقوق ذاتی ملّت ایران نبوده و نیست و هرگز نیز نخواهد بود؛ بلکه فقط و فقط نقش شورای نگهبان تا امروز، حراست و تضمین اقتدار ناحقّ فقیه ضحّاک است و ارگانهای تابعش.
گویا آقای شریعتمداری از اول عمرش تا الان که جفت پاهاش توی گورند، فقط یاد گرفته است که زر زیادی بزند و چرت و پرت بگوید و مدام در هر کوی و برزنی کلکلکلکلکلکلکلکلکلکلکل کند. جمع کنید این بساط دلقکبازیهای رجز خوانی نوع صدر اسلامی را. جمع کنید اگر ارزنی فهم دارید، پیش از آنکه مردم، بساطتان را با خفّت و خواری جمع کنند. واقعا که بی شرمی این طیف را در هیچ کلامی نمیتوان نوشت و بیان کرد.
شاد زیید و دیر زیید!
فرامرز حیدریان.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

رای بدیم:

*به چی رای بدم ؟*.
                      *به طناب دار ؟*
                        *به گرونی ؟*
                         *به کرونا ؟*
                          *به فقر ؟*
          *رای بدم به گرسنگی فرزندان میهن ؟*
       *رای بدم به تن فروشی دختران و زنان میهنم  ؟*
   *رای بدم به فروش اعضای تن هم میهنانم  ؟*
              *رای بدم به تفتیش عقاید ؟*
             *رای بدم اینهمه دروغگویی ؟*
         *رای بدم به آقازاده های لاکچری ؟*
                  *رای بدم به فحشا ؟*
                  *رای بدم به اعتیاد ؟*
                  *رای بدم به فساد ؟*
رای بدم به بیکاریِ لیسانسه های مظلوم اسنپی؟
       *رای بدم به اینکه واکسن نمیارن ؟*
      *رای بدم به سرکوب45 ساله مردم ؟*
  *رای بدم به کشتن کولبران و سوختبران ؟*
  *رای بدم به اینکه خودشون واکسن زدن ؟*
*رای بدم به کشتن بچه ۵ ساله بلوچستان ؟*
*رای بدم به تجاوز کردن و کشتن دختران میهنم ؟*
رای بدم به دختران و زنان نجیب میهنم که برای یک لقمه نان و اجاره سر پناه تن فروشی میکنند
رای بدم به گدایی گردن مردم گرسنه
رای بدم به سفره های خالی مردم
رای بدم به قتل و غارت و چپاول و بیچارگی میهنم
رای بدم به شرمندگی مردان عیالوار و دست خالی
رای بدم به وعده و وعیدهای پوچ و تو خالی
رای بدم به هزاران هزار میلیارد بیت المالی که  سرمایه وهزینه زندگی وتولیدبرای کشورم است و ماهانه مفت ومسلم برای کشتار مردم سوریه و مفت خوری وخوش گذرانی مردم مفت خور لبنان می‌ره تو جیب حسن نصرالله
رای بدم
به هزاران میلیارد سرمایه ایران وایرانی که خرج عراق و سوریه وعربهای موش خور عراقی و الجزایر و... میشه
رای بدم به بدنهای تا کمر فرو رفته در سطلهای زباله برای یه لقمه نان بخورونمیر
*رای بدم به صندوقهای رایی که خودشون*
*هرکی رو بخوان از توش بیرون میکشن ؟*رای بدم به ظلم و جور وجنایت وقتل و غارت و فساد وفحشا

رای بدم به بیچارگی مردم
                             *چرا ؟*

*چرا ؟*                                            *چرا ؟*

                     *راستی تو بگو*
             *به کدوم گزینه رای میدهی ؟*
      *من ب امید کدوم گزینه رای دهم ؟*

پس بیایید یکبار هم که شده با چشمانی باز و با تفکر تصمیم بگیریم و به این همه ظلم و جنایت نـه!!! بگوییم.



س., 26.12.2023 - 21:46 پیوند ثابت
فرامرز حیدریان

عنوان مقاله
پل صراط

دروووود!

باز هم مختصری از حرفهای دم دست.

از آقای شریعتمداری باید پرسید، شما که از «مردم» دم میزنید، منظورتان کدام مردمند؟. اگر منظورتان «مردم ایران در چامعیّت وجودیست» که باید عرض کنم، یک بار دیگر به اظهار لحیه های شفاهی مقام معظّم رهبری گوش کنید و همینطور مکتوبات او را مروری کنید تا بفهمید که مشارالیه مدام در هر کوی و برزنی با بی شرمی گفته است که «مردم، حقّ انتخاب ندارند؛ زیرا صغیرند و عارف نیک و بد خود نیستند». آیا جنابعالی تا امروز تلاش کرده اید در برابر مقام معظّم رهبری عرض وجود کنید و به او تذکّر دهید که حضرت آقا!. مردمی را که شما صغیر و جاهل میدانید، قرار است فردا در انتخابات مثلا به جنابعالی و دوام نظام الهی رای دهند. آیا گمان نمیکنید که حرفتان از روی بخار معده و شکم سیری است و توهین مستقیم به شعور و فهم مردم و همچنین حکایت از این که جنابعالی برگزیده مردم دانا و عاقل و با شعور نیستید؛ بلکه نماینده میلیونها ابله و احمق و صغیرید؟. آیا ملّتی که طبق اظهارات ولی فقیه، «حقیر و صغیر» است، حقّ انتخاب هم دارد؟. آیا انتخاب از طرف صغیر، خلاف اصول اسلامیّت نیست؟. کدام قاضی در دنیا، رای صغیر را به رسمیّت شناخته است آقای شریعتمداری همه چیز دان و مطلّع از امور حقوقی کشورهای انگلیس و آمریکا و کانادا و فرانسه و آلمان و غیره و ذالک؟. آیا ملّتی که صغیر و جاهل و عوام کالانعام محسوب میشود، حقّ دخالت در امور الهی را دارد؛ سوای اطاعت و عبودیّت؟. مردم، کدام اظهارات جنابعالی را باور کنند؟. دروغهای شاخدارتان را در ملاء عام؟ یا واقعیّت اجرایی مرام و مسلکتان را در سایه سار اریکه قدرت فقاهتی و گیوتین الهی؟. تا کی میخواهید به خودفریبهایتان ایمان مطلق داشته باشید و بر دلقکبازیهای گاه و بیگاهتان مصر؟

آقای شریعتمداری در کجا، جنابعالی تا امروز یک حرفی را زده اید یا نوشته اید که خلاف اراده استبدادی و تمامیّتخواه مقام معظّم رهبری یا سیستم فقاهتی باشد؟. لطفا رو کنید. وقتی من یا دیگرانی میگویند که جنابعالی تفاوت «آ» را از «الف» نمیدانید، مطمئن باشید که حقیقت را میگوییم؛ زیرا جنابعالی و امثال جنابعالی به گواهی اظهارات و موضعگیریهای خودتان تا امروز اثبات کرده اید که همچنان تفاوت بین «سِلاح» و «صَلاح» را نمیدانید؛ زیرا سوادش را ندارید. کشورداری به دانش و شعور و فهم و بینش عمیق داشتن برای صیانت و حفاظت و حراست از جان و زندگی و رفاه مردم بدون هیچ تبعیضی و میهن آرایی منوط است؛ نه به روضه خوانی و رجزگوییهای عقیدتی بر فراز انواع و اقسام منابر از بهر تحکیم سیستمی که سرتاپایشش به خون آلوده است و جنایت. شیر فهم شدی حاج آقا؟. جنابعالی باید اگر ذرّه ای فهم دارید، سجاده برگیرید و در مسجد محل معتکف شوید و دعای کمیل بخوانید. باور کنید اینگونه بیشتر به خودتان خدمت میکنید. ملّت ایران به شما و امثال شما، هیچ احتیاجی ندارد. فقط لطف کنید، دعای کمیل را دُرُست روخوانی کنید؛ وگرنه فردا سر پل صراط که باریکتر از موست، قافیه را باخته اید و احتمال لغزیدن و پرت شدن به اعماق درّه جهنمیان زیاده. من توصیه میکنم به شما که به ورثه خودتان گوشزد کنید حتما بعد از مرگتان در جوف کفن، یه میله هشت متری نیز بگذارند که برای عبور از پل صراط بتوانید تعادل خودتان را حفظ کنید، مبادا که به درّه جهنمیان بیفتید.
تمام کنید این دلقکبازیهای مزوّرانه را. تمام کنید آقای شریعتمداری. از ریش و محاسن سفیدتان شرم کنید. آقای شریعتمداری. از همان الله شرم کنید که از روز اول حکومت اسلامی تا امروز به سر تا پایش فقط ریدید و ریدید و ریدید و ریدید و ریدید و ریدید و ریدید و همچنان میرینید و نام تمام ریدنهای خودتان را به سر تا پای الله، عبادت الهی گذاشته اید. بس کنید اینهمه جنایت را. بس کنید اینهمه ریا و تظاهر را. بس کنید ای بی شرمان روزگار. بس کنید اینهمه قتل و کشتار را. بس کنید اینهمه خونریزی و تجاوز و غارت و ویرانگری را. بس کنید آقای شریعتمداری. بس کنید اگر به اندازه یک کودک پیش دبستانی شعور دارید و فهم. بس کنید.

فرامرز حیدریان
س., 26.12.2023 - 10:50 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.