Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

جناح راست در هر کشوری ضد دمکراتیک و بر ضد منافع ملی و بر ضد منافع مردم است. جناح را ست در آذربایجان اولترا راست است و بسیار افراطی، عقب مانده و ارتجاعی است. جناح راست ، ناسیونالیستی در جنبش ملی آذربایجان آنچنان ضرباتی به مبارزه ملی و به مبارزات و جنبش های اجتماعی زده که جمهوری اسلامی چنان ضربه ای به آذربایجان نزده است.
جناح راست حرکت تنها با جناح چپ دشمن نیست بلکه آنها در میان خودشان هم همدیگر را تحمل کنند. اختلافات درونی محافل پانترکیست آذربایجان را تماشا و بررسی کنید تا حساب دست تان بیاید. آخرین آن در میان جماعت گوناز تی وی بود. در کامتنها دو مطلب تئوری و راهنمای عمل جناح راست و بوزقوردها - تورانچی ها و پانترکیستها است. یکی وصیت آتسیز به پسرش و پانترکها و دیگری پیام یکی از رهبران حزب استقلال آذربایجان جنوبی که میگوید:


«دوشمان ايله ساواش تمريني، خائن له ري قيرماقلا اولور!» اوغوز تورك
ترجمه:« جنگ با دشمن را باید با کشتن خائنها تمرین کنیم! »
دوستان این محافل فاشیستی با نام آذربایجان به هر جنایتی دست میزنند. اینها پیامهای خوبی نیستند. اینها خشنونت و جنایت را تبلیغ میکنند. متد و روش آنها داعشی است.
آیا تاکنون جناح چپ آذربایجان فرمان خشونت و قتل مخالفان را داده است؟ هرگز.
سوال این است مردم آذربایجان، نیروهای سیاسی و جپ آذربایجان در برابر فاشیسم، دیکتاتوری و سرکوب پانترکیستها و بوزقوردها چه موضعی اتخاذ کنند؟ جناح راست اکنون در 99 درصد تشکلها و محافل حکم میراند و جوانانی با چنین فرهنگ و ادبیاتی پرورش یافتند. اگر این وضع ادامه یابد و راست قدرتمند شود به کشتار مخالفان اقدام خواهد کرد. نیروهای سیاسی دمکراتیک چه برنامه ای برای تقابل با خشنونت جناح راست دارند؟ آیا چپ و دمکراتها مثل میش و گوسفند براحتی زیر تیع پانترکیستها خواهند رفت.؟ ما این تجربیات تلخ را در ترکیه شاهد بودیم و دهها هزار کارگر و سوسیالیست توسط پانترکیستها ترور و کشتار دسته جمعی شدند. آیا این وقایع در آذربایجان هم تکرار خواهد شد؟ چپ سوسیالیست، سوسیال دمکرات و نیروهای دمکراتیک برنامه ای برای نجات جنبش های دمکراتیک و اجتماعی آذربایجان و اجتناب از جنگ داخلی نقشه و برنامه ای دارند یا هنوز هم در خواب و انفعال بسر میبرند تا شمشیر زنگ زده عثمانی به سرشان فرود آید؟
نوشته شده توسط: بهنام چنگائی

هوار از ستم و سرکوب بی امان آخوندها، این نمایندگان ریاکار و رسوای خدا بر روی زمین خونین و سوخته!
کجاست عدالت و امکان دادرسی؟ به کدام مرجع و منشأ اخلاقمدار و انسان پناه باید ره برد تا یاریت دهد؟

یک انسان اندیشه پرور و آزاده از خواسته های صنفی خود و همنوعی هایش می گوید، دفاع می کند و حقوق مسلم شهروندی را از رژیم می خواهد و این خواسته را با اعتصاب و فریاد دادخواهی مسالمت آمیز سرمی دهد.

آنگاه پاسخ رژیم ضدبشری به این معلم شجاع و فداکار چیست؟
دستگاه قضای فاسد و سرسپرده ی ولایت او را بسادگی به 6 سال زندان و آنهم با هدف خفه کردن دهان و بریدن زبان حق خواهی، وی را به زنجیرش می کشد. چرا؟ چون چاره ای جز ایجاد خفقان اجتماعی برای سرکوب اعتراض های فراوان بیکاران و گرسنگان ندارد!

بیایید با هم و در این شرایط سخت و سیاه فریاد دادخواهی اسماعیل عبدی ها و همه ی کارگران و مدرسین در بند زور باشیم.

و تحت هیچ شرایطی آنها را تنها و بی یاور نگذاریم و در دست و دندان گرگان رهانکنیم.
نوشته شده توسط: Anonymous

اقای پیروز اینکه مخالفین فعال نیستند حق با شماست. اما انکه هم به پایه صندوق تا حالا رفته نشانه طرفداری از جمهوری اسلامی نیست. دختر یکی از اشنایان ما دانشچو بود گفنتم ایا رای می دهی گفت اری گفتم چرا . گفت باید شناسنامه ام مهر بخورد و گرنه هیچ کاری به من نخواهند داد. در ایران بخصص بیرون از طهران تقریبا تمام کارهایی که یک فارخ تحصیل دانشگاه پیدا کند فقط در اختیار دولت است . و میلونها خوانواده بی سر پرست که از دولت حقوق می گیرند باید سر صندوق رای حاظر باشند وشناسنامه ایشان مهر بخورد و گرنه حقوقشان قطع می شود. می توانم خیلی از این مثالها بزنم

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

Anonymous گرامی،
فرض بکنیم « دموکراتیسم و سوسیال دموکراتیسم و چپ» با پسوند نوین ، راستی آزمایی نشده است.
1- لطف کنید شما ما را با « ایدئولوژی تورکچولوق» و اندیشمندان آن، و نطریه هایشان آشنا کنید.
2- نشان دهید «ایدئولوژی تورکچولوق» کجا راستی آزمایی شده و نتیجه اش چه بود.
----
عزیزجان، جرئت و جسارت کنید، تئوری« ایدئولوژی تورکچولوق» را بریزید بیرون ببینیم چیست.
نمیشوند که « نامی» را «پاکتی» مدام تکرار کنید و مثل خمینی بگویید « نه یک کلمه کم و نه یک کم زیاد».
----
لابد این شیوه ی تئوری پردازی« علمی» ست نه؟

تا وقتی که شما « پاکتی» و « تبلیغی» و « پچیدلی» حرف میزنید ، « پانترکیسم و هسته اش ترکیسم ، و شاخه هایش » را تاریخی و شکست خورده می بینیم».
بفرمایید به نقد جناح چپ در مورد « « پانترکیسم و هسته اش ترکیسم ، و شاخه هایش » توجه کنید:

« نقد و شناخت پانترکیسم و جریان بوزفورد
در جنبش رهایی بخش و دمکراتیک آذربایجان جنوبی- نوشته اسماعیل آل بایراق»

http://iranglobal.info/sites/default/files/pictures/Boz-Qurd-Ve-Guney-Azerbaycan.pdf

---------
من اشاراتی کوتاهی به موضوع کرده ام . خواننده میتواند توضیح و نقد ترکیسم و پان ترکیسم را
در این کتاب ببیند.
------
-لطف کنید موضع خودتان را در مقابل اعمال و تئوریهای تاریخی ترکیسم و بوزقوردیسم و شاخه هایش مشخص کنید.
وگرنه شما ها را نیز با این تاریخ می سنجیم.
- پسوند نوین برای شما نیز محفوظ است لطف کنید بنویسید این « ایده لوژی سر بسته ی تورکچولوق » نوین شما
التقاتی نیست و خالص است، بالاخره چیست؟ اندیشمندانش کیانند و تئوریهایشان چه میگویند؟
نمی خواهید منهم مثل شما « ایده لوژیست و تورکچو» باشم؟ بفرمایید پیامتان را ببینیم.

ترکیسم و پان ترکیسم و بوزقوردیسم تاریخی را که دیده ایم پیامی جز « دشمن، ساتقین، خائن، کشتن، مانقورد، خفقان ، نژادگرایی، و خرافات و مانند اینها » چیزی ندارد. فاقد نظریه ی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی ست.

پس بهتر است « ایده لوژی نوین تورکچولوق» را توضیح دهید. وگرنه براساس حرکت تاریخی این جریان قضاوت میشود.
نقد آن هم تاریخا صورت گرفته است.
----
تأکید بر دیالوگ راست و چپ یعنی حذف؟ اینکه خواسته میشود لطفا « پیام» خود را بدهید یعنی حذف؟
یا اینکه حذف یعنی « فلانی خائن است. فلان کس دشمن است»؟ و تمرین جنگ هم با کشتار اینها ممکن است!
----
این چه ایده لوژی ست که جز « خون و ترک و کشتار و دشمن» چیزی نمی شناسد؟
آیا فاشیسم فرقی با این ایده لوژی دارد؟ اگر دارد لطف کنید حداقل ما را روشن کنید.
----
-زمانی به کسانی گفتم: بدنبال «ماللا» ها راه نیافتید، اینها کسانی هستند که عمادالدین نسیمی را پست کندند.
-اکنون هم میگویم: به دنبال این ایده لوژی راه نیافتید ، رویش تفکر کنید؛ پیامی جز خون ریزی ندارد.
اگر دارد من اشتباه میکنم بفرمایید پیامتان را ببینم.
نوشته شده توسط: Anonymous

گوناز تنها کانال ارسال خبر نیست پس چرا در سایتها این بیانیه انعکاس نیافته. من هم با تحریم انتخابات ریاست جمهوری موافقم. اگر تعداد رای در آزربایجان زیر 30 درصد باشد همین بع عنوان رفراندم برای استقلال آزربایجان جنوبی تعبیر خواهد شد.

نوشته شده توسط: Anonymous

"ایده لوژی تبلیغ شده ی ترک گرایی و شکست خورده ی تاریخی ، راه حل تئورک ما نیست.
این ایده لوژی در داخل طرفداران خود تضادهای عظیم و بسیاری آفریده و مانع پیشرفت مبارزه در آذربایجان است.
این کشمکشها و تضادها غیر قابل حل است. تنها راه رهایی از آنها نقد و رد این جریان فکری ست. و انتخاب تئوری آلترناتیو جدید است."
اینها به اصطلاح نقدهای اقای ائلیار هستند. همه می دانند که نقد علمی اصولی دارد خوانندگان محترم بفرمایند که آیا این ها نقد است یا نفی و حذف است . همه اینها ادعا است نقد نیست بدون سندیت . در ادامه ببینیم ائلیار چه راه حلی ارائه داده:

"آلترناتیو این راه فاجعه آمیز « دموکراتیسم، سوسیال دموکراتیک نوین، چپ دموکراتیک» میتواند باشد.
بستگی به این دارد که هر کس در نتیجه ی پژوهش خود به چه نتیجه ای برسد. اما این سه راه با تمام تفاوتها امکان همبستگی و کار جبهه ای و ائتلاف و اتحاد را دارند. "
اینها راه هایی هستند بدون تجربه عینی و بدون اینکه حتی از نظر تئوری راستی آزمایی شده باشند . مفاهیم التقاطی و بدون پایه علمی سیاسی، بدون نمونه عینی خارجی در محدوده جغرافیایی آزربایجان . آقای ائلیار فقط برای کوبیدن ایدئولوژی تورکچولوق به این سه ترم التقاطی چنگ انداخته غافل از آنکه اینها هیچ مفهوم عینی ندارند. خود آقای ائلیار هم مطمئنم از تعریف هر کدام از این ترم های من دراوردیش عاجز است
نوشته شده توسط: بهنام چنگائی

سلام جناب کارگر گرانقدر؛
از تأیید و تشویق صمیمانه ی شما نسبت به وظیفه ی نوشتاریم قدردانی کرده و بسیار مسرورم. و بشما قول می دهم جز در این راه انسانمدار و نوعدوستانه و کارگری و برابریخواهی نباشم و ننویسم.

همزمان به سهم همدردی خودم با بازماندگان ِقربانیان این فاجعه که جز محصول "تبهکاری آشکار و کارگر ستیزی کل رژیم نیست" داغ این فاجعه ی هولناک را به همه ی آنان و همگان گارگر دوست تسلیت گفته و برای شان بردباری، و همگام با آن عزم و رزم سازش ناپذیر علیه برچیدن بساط آخوندی غارتگر آرزومی کنم.

مرگ دلخراش کارگرانی که بدلیل نبود مسئولیت و فقدان ابزارهای امنیتی روی داده، و بی هر و امائی رژیم مستقیما مسئول وقوع جانگداز آن می باشد.

این فاجعه هولناک انفجار، و مدفون شدن ده ها کارگر در معدن ذغال سنگ یورت آزاد شهر در استان گلستان در روز 13 اردیبهشت همچنان نشان داد که آخوند دشمن کارگر است.

آنهم درست در شرایطی که آخوندها بر سر سفره کار ِ کارگر مفت و مجانی نشسته و خدائی می کنند.

دیریست که کارگران پی به ریا و دروغ رژیم سرمایه سالار آخوندی برده و می دانند که ملا جماعت هیچ تعهدی برای نه نان بخور و نمیر که حتی برای حفظ جان کارگران و زحمتکشان نداشته و ندارد. همچنانکه دهه هاست بیکاری و گرسنگی در میان کارگران و زحمتکشان و نداران بیداد می کند؛ و کک ملا هم نمی گزد. ملائی که کشور را ویران کرده و ثروت ملی را به تصاحب کاست و مافیاهای خویش درآورده اند.
بقای هر روز بیشتر آنها تاوان سنگین تر دارد و الزاما می باید هرچه زودتر به زباله دان تاریخ خونین ریخته شود.
به امید آنروز و سپاس از پانویس تان
نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

رژیم پلید و فاشیستی جمهوری اسلامی (داعش شیعه) که راه گم کرده است و در لجن نیستی دست و پا می زند اینک می خواهد دست به جنایت هولناک دیگری بزند و دوتن از فرزندان برومند ایران زمین (سینا دهقان و محمد نوری) را اعدام کند. رژیم تبهکار جمهوری اسلامی تصور میکند با ریختن خون برومندترین فرزندان ایران زمین، مردم آزادیخواه و تا مغز استخوان ضد بنیادگرایی ایران را مرعوب و آرام ساخته و به تمکین وادارد. ولی تاریخ گواه است که همانطوری که رژیم ساواکی محمد رضاشاهی نتوانست، این رژیم قرون وسطایی هم هرگز نخواهد توانست با شکنجه و کشتار دهها هزار نفر از آگاهترین و دلاورترین مردان و زنان ایران زمین فریاد الهامبخش آزادیخواهی را در سرزمین مزدک ها و آریو برزن ها و یعقوب لیثها (رادمان پورماهان) بابک خرم دین ها و میرزا کوچک خانها و ستارخانها و حیدرعمواوغلی ها و موسی خیابانی ها و گلسرخی ها و سلطانپورها و نداها مانع گردد.

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

رژیم پلید و فاشیستی جمهوری اسلامی (داعش شیعه) که راه گم کرده است و در لجن نیستی دست و پا می زند اینک می خواهد دست به جنایت هولناک دیگری بزند و دوتن از فرزندان برومند ایران زمین (سینا دهقان و محمد نوری) را اعدام کند. رژیم تبهکار جمهوری اسلامی تصور میکند با ریختن خون برومندترین فرزندان ایران زمین، مردم آزادیخواه و تا مغز استخوان ضد بنیادگرایی ایران را مرعوب و آرام ساخته و به تمکین وادارد. ولی تاریخ گواه است که همانطوری که رژیم ساواکی محمد رضاشاهی نتوانست، این رژیم قرون وسطایی هم هرگز نخواهد توانست با شکنجه و کشتار دهها هزار نفر از آگاهترین و دلاورترین مردان و زنان ایران زمین فریاد الهامبخش آزادیخواهی را در سرزمین مزدک ها و آریو برزن ها و یعقوب لیثها (رادمان پورماهان) بابک خرم دین ها و میرزا کوچک خانها و ستارخانها و حیدرعمواوغلی ها و موسی خیابانی ها و گلسرخی ها و سلطانپورها و نداها مانع گردد.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

خدمت عزیزی که با عنوان«گرگ پرستها» کامنت نوشته بگویم که:
متاسفانه نشد به فیسبوک مراجعه کنم ولی شما منبع را داده اید و علاقمندان میتوانند ببینند.
ولی مهم ایده ایست که بنا به نوشته این جناب سخنگو بیان کرده است:
«دوشمان ايله ساواش تمريني، خائن له ري قيرماقلا اولور!» اوغوز تورك
« تمرین جنگ با دشمن، با کشتن خائنین تحقق می پذیرد.»

معنی عملی این سخن آن است که:
«هرکس مثل ما نیاندیشید ، خائن و دشمن است و باید او را کشت. و تمرین جنگ با دشمن کرد.»
یا به نوشته ی شما« « جنگ با دشمن را باید با کشتن خائنها تمرین کنیم! »

قبلا هم دیده ام متاسفانه اینگونه عقاید مالاخولیایی کم و بیش وجود دارد.
در جواب اینگونه افکار بگویم که :
- با کشتن هیچ مسئله ای حل نمیشود. مخالف عقاید شماها میلیونها نفراند و نمی توانید با کشتن جلوآنها را بگیرید.

اگر کشتن راه حل بود نظامهای کشتارگر نابود نمیشدند. شماها اولین و آخرین نیستید که کشتن را راه حل میدانید.
جوامع، پول پوت، آخوندها، داعش، استالین، هیتلر و موسولینی، و فرانکو و شاه ها و دیگران را تجربه کرده اند.
نتیجه این شده که بشر قبول کرده « اعدام و هرگونه شکنجه» را ممنوع کند.

در گردهم آیی آمستردام فعالان آذربایجان « منع اعدام و هرگونه شکنجه» را تصویب کرده اند.
یعنی آنگونه افکار فاشیستی در اندیشه ی آذربایجان جایی ندارد و مردود است.

اما اینان بهتر است بدانند و متوجه باشند که در فضای دموکراتیک ، دست از پا خطا کنند، با همان اصل « عدم اعدام و هرگونه شکنجه» بشدت مجازات خواهند شد. همانطور که در کشورها و قوانین پیشرفته مجازات میشوند. مطمئن باشند اعمال جنایکارانه،
چه رسماً و چه از سوی نیروهای مترقی، بی جواب نخواهد ماند. کسی اجازه نخواهد داد اینان حرکات جنایتکارانه انجام دهند.

خود این سخن که آن جناب نوشته طبق قوانین کشورهای پیشرفته « تحریک افراد، به کشتن افراد دیگر است و تهدید حیات دیگران محسوب میشود و جرم است » .
---
نوشته شده توسط: Anonymous

فریب خورده ، تو هستی که از این زبان تحقیر استفاده میکنی !

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

به peerooz
شما هم این کثافتکاری ها را ( طرفداری از رژیم منفور و کثیف جمهوری اسلامی و تبلیغ شامورتی بازی انتخابات قلابی رژیم) در سایتهای خودتان (خبرگزاری های اطلاعات و سپاه پاسداران ضدخلقی مانند "فارس" و "تسنیم" و....) مرتکب شوید.

نوشته شده توسط: peerooz

پس از انتشار کامنت قبلی متوجه شدم که کامنت جناب موحدی در پای رنجنامه سرکار خانم مهین فر آمده است. بنده صمیمانه از سرکار خانم مهین فر عذر خواسته و طلب بخشش مینمایم. جناب موحدی,این کثافتکاری ها را اقلا در جای دیگر مرتکب شوید.

نوشته شده توسط: peerooz

بعضی از کامنت های ایران گلوبال نه تنها آدم را کیفور میکند بلکه نشئه آور میباشند و گاه آدم را " از خنده روده بر " مینماید مانند کامنت جناب موحدی مبارز رشید ما که رای دادن را مرادف با گوزیدن میدانند. گمان دارم ایران گلوبال برای ورود به این سایت باید بلیط ورودی بفروشد. حیف است که مردم مجانی اینقدر لذت ببرند. جناب موحدی ایوال, دس مریزاد.

نوشته شده توسط: peerooz

جناب علی,
کی گفته است که " 90% مردم با جمهوری اسلامی مخالفند "؟ به اتکاء کدام آمار مستند ؟ این هم مانند بسیاری از چیز های دیگر ما گتره ای ست. اگر ۹۰% جمعیت ایران مخالف فعال بودند یعنی حد اقل زحمت اعتراض با رای منفی را بخود میدادند این رژیم سالها پیش از بین رفته بود. دلتان را به این اعلامیه های توخالی و مقاله و کامنت های بی ضرر خوش نکنید.

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

رهنمودهای مبارزاتی !!! آقای peerooz مبنی بر رای سفید انداختن در صندوق های (سطل های زباله) انتخابات قلابی رژیم ویا رای دادن به آخوند حسن رو حانی که به زعم ایشان و امثالهم دهن کجی به آخوند خامنه ای محسوب می شود و این رشادت ها ! را اعتراضی عظیم به حکومت می دانند یاد آورحکایت آن پادشاهی است که اعتقاد به دین جدید و سواد آموزی را غیرقانونی اعلام کرد. و مالیاتها رابه سه برابر افزایش داد. شب زفاف، عروس از آن شاه بود و ارزش جان مردمان به اندازه چهارپایان کشور همسایه، که موطن اصلی شاه بود اعلام شد ودر نهایت گوزیدن را هم ممنوع کرد! اما مردم آن دیار به خیال خود به مخالفت و مبارزه برخواسته و همچنان به گوزیدن در خفا ادامه می دادند و این صداهای بوی ناک روده شان را اعتراضی عظیم به حکومت می دانستند(مانند توصیه های آقای peerooz ) مردم به صحراها می رفتند و می گوزیدند. در کوچه های شهر نگاهی به این ور و

آنور میانداختند و پیفی می دادند. بعد از مدتی دیگر کسی آن ماجرای منع سواد و دین اجباری و کاپیتولاسیون و عروس دزدی و مالیات را به خاطر نیاورد و همگان سعی کردند از این آخرین حق بدیهی خودشان دفاع کنند و در همین احوال پادشاه و وزیرش در قصر قهقهه سر می دادند که چه زیرکانه مردمان را در بخارات اسیدی خودشان غرق کرده و همگان را گوزو کرده اند.
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب رضا ،پهلوی پدر بزرگوار شما علاحضرت همایونی محمد رضا شاه در کدام معدن کلنگ زده بود تا صاحب بیست میلیارد دلار شود؟ آیا ثروت باد آورده شما جز سرقت چیزی دیگری می تواند باشد؟ در روز نهم آبان روز تولد شما ما باید با شکمی خالی و سوتغذیه باید برای تولد شما جشن می گرفتیم، تو چه فرقی با من داشتی، من از تو مستعدتر بودم ولی تو چون از نژاد برتر پهلوی بودی پس در نتیجه تو اهمیت داشتی و من نه، و حالا چه می خواهی از جان ما تنها راه نجات تو از عذاب وجدان ، هزینه کردن پولهای مسروقه ، هزینه آنها برای آموزش زبان مادری برای ملتهائی که توسط پدر بزرگت و پدرت زبان آنها ممنوع شد، و از طرف پدرت بخاطر قتل عام 25000 آزربایجانی در کوههای قافلانکوه میانه، از ملت ترک آزربایجان عذرخواهی کنی، بجای فکر کردن به حکومت و حاکمیت سعی کن، جنایتهای پدرت را رفت و روب کرده و حلالیت بطلبی، فرح در خواب خلسه سیر می کند

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

Anonymous عزیز ،
من با هیچکس دشمنی ندارم. اما حق خود میدانم که هرجا دوست داشتم نقد و نظرم را بیان کنم.
مسئله من این است که این « نگاه دشمن بینی» اشکال دارد و درست نیست. با نگاه دشمن بینی هرکس جور دیگر فکر کرد دشمن
حساب میشود مارک « خائن و حذف» میخورد. این شایسته فرزند آذربایجان نیست. این نگاه دشمن بینی هم از افکار ترکیسم برمی خیزد. لطف کنید نشان دهید نه چنین نیست.
رسول زاده ایده هایی داشته که شما قبول میکنید. لطف کنید با فاکت بگویید چه پیغامی دارد ؟ چرا ترکیست است؟ و پیام ترکیسم چرا درست است.

سالها پیش نظرم را در مورد رسول زاده نوشته ام. او نخست به چپ گرایش داشت بعد استقلال طلب شد - و بعد ترکیست. و بعد هم درگذشت.
من دشمن او نیستم ، نقاد اویم. میتوانم از دید خود مثبت و منفی اعمال و عقایدش را بسنجم. این خواسته خود رسول زاده نیز هست. که در طول زندگیش مرتب با نقد خود مراحل مختلف طی کرده است. چه با مراحل اش موافق یا مخالف باشیم.
او عملا برای خودش متد نقد را پیاده کرده است چرا نباید من این متد را در مورد او پیاده کنم. بدون نقد پیشرفت می میرد. بدون نقد
همه جا پر میشود از متملقان . و اختناق. از چاپلوسان و مقدس سازان و بت تراشان و رهبر سازان. چون حکومت ایران و کره ی شمالی و غیره. بدون نقد آزادی می میرد. بدون مخالف آزادی وجود ندارد.
نوشته شده توسط: آ. ائلیار

Anonymous عزیز ،
من با هیچکس دشمنی ندارم. اما حق خود میدانم که هرجا دوست داشتم نقد و نظرم را بیان کنم.
مسئله من این است که این « نگاه دشمن بینی» اشکال دارد و درست نیست. با نگاه دشمن بینی هرکس جور دیگر فکر کرد دشمن
حساب میشود مارک « خائن و حذف» میخورد. این شایسته فرزند آذربایجان نیست. این نگاه دشمن بینی هم از افکار ترکیسم برمی خیزد. لطف کنید نشان دهید نه چنین نیست.
رسول زاده ایده هایی داشته که شما قبول میکنید. لطف کنید با فاکت بگویید چه پیغامی دارد ؟ چرا ترکیست است؟ و پیام ترکیسم چرا درست است.

سالها پیش نظرم را در مورد رسول زاده نوشته ام. او نخست به چپ گرایش داشت بعد استقلال طلب شد - و بعد ترکیست. و بعد هم درگذشت.
من دشمن او نیستم ، نقاد اویم. میتوانم از دید خود مثبت و منفی اعمال و عقایدش را بسنجم. این خواسته خود رسول زاده نیز هست. که در طول زندگیش مرتب با نقد خود مراحل مختلف طی کرده است. چه با مراحل اش موافق یا مخالف باشیم.
او عملا برای خودش متد نقد را پیاده کرده است چرا نباید من این متد را در مورد او پیاده کنم. بدون نقد پیشرفت می میرد. بدون نقد
همه جا پر میشود از متملقان . و اختناق. از چاپلوسان و مقدس سازان و بت تراشان و رهبر سازان. چون حکومت ایران و کره ی شمالی و غیره. بدون نقد آزادی می میرد. بدون مخالف آزادی وجود ندارد.
نوشته شده توسط: Anonymous

گرگپرستها و پانترکها ادعا میکنند که آدمهای منطقی و صلح دوستی هستند و از منتقدین میخواهند برای رد این ادعا مدرک ارائه دهند. من مدرک زیر را از فیس بوک آقای اوغوز تورک سخنگوی حزب استقلال صالح ایلدیریم برداشتم. لطفا بخوانید و قضاوت بکنید:

«دوشمان ايله ساواش تمريني، خائن له ري قيرماقلا اولور!» اوغوز تورك
ترجمه:« جنگ با دشمن را باید با کشتن خائنها تمرین کنیم! »
و لابد خائنین هم چپها و فمنیستها و روشنفکران و دگراندیشان آذربایجانی هستند. تصورش را بکنید اگر این آقا و گروهش سلاحی چیزی دستشان بیاد و صاحب قدرتی بشوند! جناب ائلیار خواهشن قبل از نشر این کمنت فیس بوک آقای اوغوز تورك بتاریخ 15 آپریل را نگاه کنید تا بعدا ادعای بیگناهی نکنند!
https://www.facebook.com/oguzturk1945
Oğuz Türk • April 15 at 5:05pm

نوشته شده توسط: Anonymous

آقا ائلیار،
دم خروس را کاملأ دیدیم. دشمنی شما با رسولزاده و هم آهنگ بودنتان با لنیستهای روس پرست و پان ایرانیستهای فارس پرست را می بینیم. شما دشمن حرکت ملی هستید اما ژست دلسوزانه گرفته اید

نوشته شده توسط: Anonymous

البته این کارگران خودشان هم مقصر بوده اند، چون مسائل ایمنی را رعایت نکرده اند.

نوشته شده توسط: Anonymous

درود بر پادشاه فقید ایران و درود بر شاهزاده رضا پهلوی

نوشته شده توسط: Anonymous

ائلیار عزیز،
علت مخالفت و دشمنی شما با محمد امین رسولزاده چیست؟ اگر ممکن است آگاهی دهید.

نوشته شده توسط: Anonymous

احتمالاً لمپن هاى مربوطه با شريفه تماس گرفته اند و از او خواسته اند تا توضيح دهد. شريفه هم كه عضو گاماج مربوطه است اروپايى ها را دور زده و زده به كوچه على چپ خان. شايد هم لمپن هاى مربوطه خواسته اند از طريق شريفه نگاهها را از خود به جاى ديگر انحراف دهند. به هر حال شريفه خانم هم راى منفى آوردند.

نوشته شده توسط: Anonymous

فعالان ملی در شهرهای مرند خوی سلماس و اورمیه برای تحریم انتخابات رییس جمهوری ایران بیانیه صادر کردند اما گوناز تیوی و مدیاهای خارجی بایکوت میکنند. راستی چرا ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

بزودی تمام خاورمیانه، وارد کارزار بر علیه کمونیست‌های تروریست پ ک ک خواهد شد. ورود آزربایجان غربی به این جبهه، الهام بخش ورود خاورمیانه به این جبهه خواهد بود. "" واقعیت بدون خدشه پذیر "" کمونیزم در برابر کاپیتالیزم شکست خورد، دنیای ترک، با روحیه بالای کار آفرینی، فقط در یک سیستم کاپیتالیستی، توان پرواز خواهد داشت. شکست کمونیزم، به هیچ وجه، به معنی‌ شکست دنیای ترک نیست. کمونیست‌های شکست خورده، قصد ترویج این خیال واهی را دارند.

نوشته شده توسط: Anonymous

""" گام دوم آمریکا و خفه کردن اقتصادی روسیه و پوتین """ ترکیه بزرگترین خریدار گاز روسیه است، با کودتای آخوند گولن، قصد بی‌ ثبات کردن ترکیه را کردند تا ترکیه توان خریدن گاز روسیه را نداشته باشد. مردم ترکیه و اردوغان به همراه روسیه، مانع این کودتا شدند. در هدفی‌ بعدی‌، تروریست‌های کمونیست پ ک ک را، در عراق، سوریه و اروپا حمایت کردند. اینک ترکیه تروریست‌های کمونیست پ ک ک را در عراق و سوریه زیر حمله گرفته است و پیروزی مارین لپن در فرانسه، دست اروپا را از حمایت از تروریست‌های کمونیست پ ک ک کوتاه خواهد کرد. و اهورا مزدا را سپاس می‌‌گویم با خواندن جامعه شناسی‌، عمرم را به هدر ندادم و گرنه کمونیست می‌‌شدم. امروز قیمت نفت بشکه‌ای حوالی ۴۵. ۶۴ سنت است. چهل و پنج دولار قیمت هر بشکه، قدم بعدی‌ ترامپ چیست؟ نمی‌‌گویم چونکه کامنت‌های من را احتکار میکنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

""" گام دوم آمریکا و خفه کردن اقتصادی روسیه و پوتین """ ترکیه بزرگترین خریدار گاز روسیه است، با کودتای آخوند گولن، قصد بی‌ ثبات کردن ترکیه را کردند تا ترکیه توان خریدن گاز روسیه را نداشته باشد. مردم ترکیه و اردوغان به همراه روسیه، مانع این کودتا شدند. در هدفی‌ بعدی‌، تروریست‌های کمونیست پ ک ک را، در عراق، سوریه و اروپا حمایت کردند. اینک ترکیه تروریست‌های کمونیست پ ک ک را در عراق و سوریه زیر حمله گرفته است و پیروزی مارین لپن در فرانسه، دست اروپا را از حمایت از تروریست‌های کمونیست پ ک ک کوتاه خواهد کرد. و اهورا مزدا را سپاس می‌‌گویم با خواندن جامعه شناسی‌، عمرم را به هدر ندادم و گرنه کمونیست می‌‌شدم. امروز قیمت نفت بشکه‌ای حوالی ۴۵. ۶۴ سنت است. چهل و پنج دولار قیمت هر بشکه، قدم بعدی‌ ترامپ چیست؟ نمی‌‌گویم چونکه کامنت‌های من را احتکار میکنند.

نوشته شده توسط: peerooz

حضرت علی,
کلاه برداری در روز روشن اینست که آگاهانه در خانه بنشینی و منتظر ظهور نوه دوازدهم باشی. نوه سیزدهم که نحسی بار آورد.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

1- اولاً خیلی ممنونم از عزیزان راست و چپ که میکوشند نظریات تئوریک خود را محترمانه مطرح کنند و میکنند.
2- دیالوگ محترمانه بین دو جریان فکری نشانه ی رشد تفکر ماست و بسیار ضروری. بخاطر نزدیک شدن به نتایج مشترک.
بخاطر راهگشایی برای رفع طاعون تبعیضات سه گانه. بخاطر سرفرازی آذربایجان که طبیعتا دوست اش داریم. بخاطر نشان دادن اندیشه های فرزندان زادگاهمان که در هر مرحله از تاریخ نشان داده اند که جزو اولین ها بوده اند. من هر زمان که به تاریخ اندیشه توجه میکنم فرزندان آذربایجان را براستی در اوج می بینم. با تمام نقدهایی که به همه چیز دارم.
3- فکر طرح دیالوک بین راست و چپ از سوی من ، از اینجا ناشی شد که دیدم در جریان فکری راست « اختلافی» پیش آمده که
اختلاف بین چپ با راست نیز هست. و بعد وسیع دارد که فقط مختص راست نیست.

پدیده ی حکم و اختناق:

و آن کنکرت : اختلاف لوایی عزیز با دو تن از عزیزان دیگر بود. که هر سه در جریان راست قرار دارند.
لوایی « تجارب تلخی» داشته و آنها را به طورت کلی - یا هشدار- در مقاله ای مطرح کرده است. (گرچه به شیوه ی طرحش نقد دارم. )
در مقابل حکم « خائن و حذف صدا» برایش صادر نموده اند. اینجاست که اختلاف این عزیزان از جناحی خارج شده و بعد عمومی یافته است و شامل جناح چپ جنبش نیز شده . عملا چنین پیش آمده که راست نقاد حکم « خائن و حذف صدا» گرفته تنها به او مربوط نمیشود، به جناح چپ هم ربط پیدا میکند و مسئله چپ هم میشود. در کل صدور حکم « خائن و حذف صدا»، پدیده و مشکل جنبش میشود. مسئله این است که نقاد نباید «حکم» دریافت کند بل میتواند نقد شود.

یعنی « ایجاد اختناق» از سوی راست و چپ مشکل جنبش است و باید در مقابل آن ایستاد. این است که دیالوگ ضرورت دارد.
نه تنها در مورد « رد اختناق» بل در مورد « ایده لوژی» هم که اینگونه اعمال از آن ناشی میشوند. اینجا ایده لوژی « ترکیسم و شاخه های آن» است. لازم میاید طرفین روی مشکلات « باورهای خود» گفت و گو کنند. اگر باورهای چپ نیز چنین احکامی صادر کند روشن است که باید در برابر آن ایستاد و هرگز هم کوتاه نیامد.
اگر به ایجاد خفقان تسلیم شویم فردا باید قبرستانها را تحویل بگیریم. و آنوقت دیگر گورستانها راست و چپ نمی شناسند. تنها « نقادان و آزادگان» را در خود جای میدهند.

پدیده ی استبداد سایتهای آذربایجانی:

بیشتر سایتهای آذربایجانی « نظرات مخالف و متفاوت» را حذف کرده اند و منتشر نمی کنند، چرا؟ چرا با دست خود ایجاد اختناق می کنید؟ از این نمی ترسید که فردا تیغ اختناق برگردن شما نیز بنشیند؟
دوستان عزیز، دموکراسی را برای مخالفان تئوریک خود آزاد کنید . آذربایجان از دموکراسی سود می برد و از استبداد شکست.
با دست خود تلاشهای همگانی را به شکست نکشانید و فعالان را دلسرد نکنید.

من متاسفم که ایران گلوبال الگوی سایتهای دموکراتیک شده و سایت های ما الگوی سایتهای استبدادی.
این حداقل برای من سرشکستگی آور است.
-----
برگردیم به دیالوک راست و چپ
دوستان راست لطف کنند اندیشه های خود را با اشاره به منابع نظریه پردازان ترکیسم و بوزقوردیسم و غیره که پذیرفته اند
برای آشنایی دیگران ، از جمله چپ ارائه بدهند.
از فرد چپ کلاسیک بخواهید ده تا نقل قول از مارکس و لنین و مائو برای شما نقل میکند.
چرا شما از اندیشه های ترکیست ها و بوزقوردیست ها و دیگران، چه داخلی و چه خارجی
منبع و سند نمیاورید؟ لطف کنید خوانندگان را با اندیشه های خود و نظریه پردازان مورد قبول تان آشنا کنید. شاید نکات مشترک زیادی هست که نمیدانیم.
----
دیدگاه من« دید عملی و غیر ایده لوژیک» :
هیچ مکتبی را قبول ندارم.

گاهی دوستان اشاره ای به « کلیت دیدگاه من» میکنند. و به اشتباه. برای تصحیح آن توضیح میدهم همچنان که سالها پیش نیز نوشته ام؛ کلیت دیدگاه آ. ائلیار در هیچ قالب شناخته شده ای جای نمیگیرد. چون خودم نتوانسته ام خویشتن را در قالبی ببینم.
من دید « پدیده ای ، مسئله یی، مشکل بینی» یا « دید عملی» دارم . نه دید مکتبی و قالبی. یا ایده لوژیک.
پیشنهادی که میدهم « راه حل و کلید قفل مشخص» است . در جای دیگر کلید دیگری لازم است. و همینطور در جاهای دیگر.

در جایی دموکراتیسم، در جای دیگر سوسیال دموکراتیسم، در جای دیگر دید چپ دموکرات، و در جاهای دیگر راه حلهای دیگر لازم است و میکوشم پیشنهاد کنم. اگر راست و چپ در نظر گیریم خود را در جناح چپ جنبش می بینم.
در کل دیدگاه خود را چنین قید میکنم ، « دید عملی و غیر ایده لوژیک. هیچ مکتبی را قبول ندارم» .
نوشته شده توسط: lachin

آقا و یا خانم شاه دوست.... خوشبختانه مردم ایران برای خانواده پهلویان نه تنها « ناسپاس » نبودند بلکه برای این خانواده (( زندگی شاهانه )) بمدت 50 سال مهیّا کردند. آن کسانی که (( نا سپاس )) هستند خانواده پهلوی است. اگر شما توانستید یک سندی از آقای رضا پهلوی دریافت بکنید که نشان بدهد که تنها (( یکی )) از افراد این خانواده درعرض این پنجاه سال , فقط (( یک ریال)) به عنوان «عوارض» از در آمد های شخصی و یا تجاری به دولت ایران پرداخت کرده است , آن وقت شما حق انتقاد از ملت ایران را دارید....

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای ائلیار مقاله شما بدون رعایت انصاف و عدالت نوشته شده است و اسامی که شما نام برده و طبقه بندی نموده اید کاملا غیر واقعی و غیر علمی میباشد. همه ایدولوژی ها در ایران وارداتی است چه چپ و چه راست و حتی حقوق بشر و این دلیل بر بد بودن آن نیست . شما متاسفانه همان توهمی را دارید که راستهای ایرانی ( فارس محور) دارند حرکت دمکراسی خواهی آذربایجان با تکیه بر شعارهای ملی نه به راست تعلق دارد نه به چپ و اگر توهمات فارس محور در زمان پیشوری وجود نداشت و اگر روشنفکران دمکراسی خواه از آن حمایت میکردند الان ایران کشوری آزاد بود و دمکرات اما با زدن همان انگ تجزیه طلب و پان ترکیسم ایران وارد استبداد صغیر شد . آذربایجان نمیتواند شعار دمکراسی خواهی بدون استفاده از شعارهای ملی دهد چرا که چندین بار شروع کننده حرکتهای دمکراسی خواهی برای ایران بوده اما باز فریب مرکز را خورده است و با استفاده از روحانیان درباری و

دولتی علیه فرزندان خود قمه کشیده است. پس اگر آنطرف شعار سکولار ملی میدهد و هنوز دمکراسی را برای یک ملت و یک پرچم و یک زبان میخواهد آذربایجان هم استراژی خود را دارد. اردوغان هیچ گاه یک فرد ملی نبوده ونیست اردوغان در فکر امت اسلام به رهبری خودش میباشد و برای فعالین آذربایجانی هیچ اهمیتی بغیر از ریس جمهوری ترکیه را ندارد و این شما هستید که فکر میکنید اردوغان پان ترک میباشد و این از توهمات شونیسم فارس میباشد. آقای ائلیار در دنیای سیاست منافع از ایدلوژی ها مهمتر است و در کشورهای جهان سوم منافع فردی مهمتر از منافع ملی است . شما فکر میکنید ترکیه یا آذربایجان طالب تجزیه ایران هستند و برای این کار سرمایه گذاری میکنند؟ مطلقا چنین چیزی وجود ندارد چرا که ترکیه ی اردوغان شیعه را مسلمان نمیداند و نمیخواهد یک آذربایجان 30 و 40 ملیونی شیعه را در کنار خود داشته باشد چرا که او خواهان جهان سنی است. علی اف آذربایجان به فکر انباشت پول نفت در حسابهای شخصی خود در اروپا ست و نمیخواهد آن را با نیمه دیگر آذربایجان تقسیم کند. آقای ائلیار چشمها را باید شست و از افکار دهه های 50 و 60 گذر کرد.
نوشته شده توسط: Anonymous

چرا کمنت به این ..... را سانسور میکنی و نمی گذاری تا ما او را بسوزانیم تا یاد بگیرد به اسم دیگران کمنت نگذارد ؟
این یک سلطنت طلب ، احتمالا کرد ، است .
و از نظر روانی مشکل دارد . امنیتی نیز است .
حالا از تعطیلات نوروزی از ایران بازگشته و نیاز به درمان دارد ؟
یا از همشهریهای رشتی خودت است که شاهزاده را می پرستد ؟
چرا کمنت ها خطاب به این شخص را سانسور میکنی ؟ مشکلت کجاست ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

اقای پیروز رژیم هزار بار بیشتر از من و تو می داند که در ایران چه خبر است و 90% مردم با جمهوری اسلامی مخالفند
حالا شما می خواهید به رژیم چه چیزی را ثابت کنید؟؟ کار شما اگر عمدی نباشد بچه گانه است اما من فکر می کنم عمدی است امیدوارم اینطور نباشد. در ضمن پوزش از ایرانگلوبال که فکر کردم کامنت قبلی مرا زیر این نوشته منتشر نکرده اند ولی منتشر شده بود.

نوشته شده توسط: Anonymous

یک کانت هم زیر این نوشته گذاشته بودم منتشر نشده. چه بر سر ایرانگلوبال امده؟؟
خواننده گان ایران گلوبال بدانند که خیلی کامنتها در این سایت منتشر نمی شود دیگر ایران گلوبال سابق نیست.

نوشته شده توسط: Anonymous

من زیر این نوشته یک کامنت کوتاه گذاشته بودم ولی بنظر ان کامنت کوتاه پایه های شوونیست فارس را لرزانده و نتوانسته ان کامنت کوتاه را با پایه های لرزان تحمل کند

نوشته شده توسط: Anonymous

به بهمن موحدی : شما چه کسی هستید که از طرف مردم ایران صحبت کنید؟! ایران دارای 2500 سال حکومت پادشاهی است. مردم ایران از فرقه ی رجوی تروریست و خائن بیزارند و همچنین از کمونیستهای عامل شوروی و فدایی و چپی تنفر دارند.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب کیانوش رشیدی قادی، خود را ناراحت نکنید و هیچ توجهی به سخنان این کامنت گزاران نکنید. مردم ایران لیاقت سکولاریسم رضاشاه و مردم ترکیه هم لیاقت سکولاریسم آتاترک را نداشتند. پهلوی ها پرانتزی بودند بین دوران سیاه قاجار و جمهوری اسلامی که مردم ناسپاس ایران قدر آن را ندانستند. درود بر شما و درود بر خاندان پهلوی و درود بر شاهزاده.

نوشته شده توسط: Anonymous

عجب تحلیل کارشناسانه ای . پئتین روسیه را ویران کرده شما میگید اقتصاد را سرو سامان داده .روسیه بیشترین بیکاری را در بین کشورها بلوک شرق سابق دارد. بزرگترین صادر کننده فحشا در جهان است .ارزش پولی آن مثل ایران یک شبه یک سوم شد. تنها موفقیت پوتین سرکار گذاشتن ایرانی ها با انرژی هسته ای است.

نوشته شده توسط: اسامه

جناب کیانوش رشیدی قادی
لطفا اگر میخواهی لینک بگذاری از "العربیه" نگذار

نوشته شده توسط: اسامه

جناب اسلم : لطفا گریه نکن
ادم زابلی باشد عرب زاده مغول زبان نباشد

فرستاده شده توسط یکنفر در ش., 04/30/2016 - 10:36
در ضمن من بلوچ نیستم بلکه یک شهروند آزربایجان جنوبی هستم . (لینک زیر )

http://www.iranglobal.info/comment/69779

حالا پیدا کنید پسر جلیل خان نارویی را

http://iranglobal.info/node/54674

کامنت 4 از بالا با نام "بولان بلوچ" با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل"

http://www.iranglobal.info/node/56591

از بالا کامنت پنجم با نام "جما نارویی " با همین تکیه کلام" دانشگاه مجازی زابل":

http://www.iranglobal.info/comment/73859

فرستاده شده توسط اسلم ریگی در ی., 02/05/2017 - 16:10

http://www.iranglobal.info/node/58685

نوشته شده توسط: اسامه

جناب جما :
زحمت کشیدی که از سایت سنی انلاین کپی پیست فرمودی:

http://sunnionline.us/balochi/2014/06/113

نوشته شده توسط: Anonymous

به جای بحث در مورد آزادی و چگونگی رهایی میهن اسیر برای خودتان نشسته اید و شمشیر دشمن را تیز می کنید این بحثها انحرافی و ضد جنبش آزادیخواهانه مردم ایران است. دست بردارید از این مسخره بازیها .

نوشته شده توسط: peerooz

جنابان اردلان و علی,
پاسخ شما را در پای مقاله جناب پور مندی داده ام. اینجا تکرار میکنم که - بدون اگر و مگر - پیشنهاد شما چیست؟حد اقل منفعت رای منفی اینست که جنایتکاران میفهمند که جامعه زنده و فعالی وجود دارد که به پای صندوق میرود و نه محکمی به صورت رژیم میزند. در غیر این صورت چگونه میشود مخالفت فعال خود را به رژیم نشان داد؟ لطفا بدون اگر مگر.

نوشته شده توسط: peerooz

جناب اردلان,
شما که بیش از یک ارزن اگاهی دارید و اصلا به این صندوقهای نمایشی نزدیک نمیشوید, میخواهید عورت لخت فاطی را با چه تنبانی بپوشانید؟ با انقلاب خلق آگاه ؟ آنهم خلقی که حال انداختن یک رای منفی به صندوق را هم ندارد ؟ و یا امیدوارید که جناب آقای پرزیدنت ترامپ سوریه و عراق ووو دیگری درست کند؟ و شاید منتظر ظهور امام غایب اید. راه دیگری هم داریم و آن کدامست ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

ترکیزم و پان ترکیزم همه انگ بلشویکی است که به نیروهای آزادی خواه و استقلال طلب از چچن و قفقاز تا ترکستان زده شد و با آن میلیونها انسان تیرباران شد. ایدئولوژی ما تورکچولوق است که ایدئولوژی رهایی از اسارت است.آقای ائلیار به اردوغان و اکرم ایسلی اشاره کرد و چون جوابی برای انتقادات نداشت اینها را سند قرار داد و به تورکچولوق چسباند. از کی اردغان تورکچو شده؟!! این ملعون که علامت رابعه از دستش نمی افتد بزقوردها را حیوان نامیده بود و گفته بود ما به رای حیوانات نیازی نداریم. اکرم ایسلی هم که فعلا به خاطر آن رمان ارمنی پرستش در روسیه متواری است. شاید آقای ائلیار فکر کرده کاربران این سایت کودک هستند که خواستهسر ما را شیره بمالد. ایشان بهتر است در نوشتار خود از این به بعد بیشتر دقت کند و خوانندگان را نادان و بیشعور فرض نکند. همه اون چیزهایی را که شما از سایتهای فارسی می خوانید ما از سایتهای روسی و

آزربایجانی خیلی زودتر از شما خوانده ایم. مشکل ما تفکر سوسیال بلشویکی شما نیست که شما می توانید به هر مرام که دوست دارید پایبند باشید. مشکل ما اظهار نظر شما در مورد ایده تورکچولوق است که از آن به اندازه عدد صفر آگاهی دارید. شما نه ایلچی بی را می شناسید نه محمد امین رسول زاده را و با این حال در مورد هر دو نظر می دهید مشکل اینست. مشکل اینجاست که ایده تورکچولوق را نقد نمی کنید بلکه کلا با ادبیات تحقیر و انکار نفی می کنید.
نوشته شده توسط: Anonymous

به آیلا, 12 سال است از دستتان کاری بر نیامده. , صدسال دیگر هم نخواهید توانست. وای بحالتان مولاها رختشان را از ایران برکنند

نوشته شده توسط: Anonymous

وصیت نامه نیهال آتسیز یکی از رهبران پانترکیست به پسرش یاغمور آ تسیزکه با همه بجنگد.
یاغمور پسرم
با تمام کردن وصیت ام، نامه را به پایان میرسانم. عکسی هم برای یادگار برایت می فرستم. آموزشها و درسهای مرا خوب یاد گرفته و پیش بگیر.
کمونیسم دشمن مسلکی ما است. این را خوب بدان.
یهودیها برای همه ملتها دشمن مخفی هستند.
روسها، چینی ها، عجمها و یونانیها دشمنان تاریخی ما هستند.
بلغارها، آلمانیها، ایتالیایها، انگلیسی ها، فرانسویها، عربها، صربها، کراوتها، رومن ها، اسپانیاییها و پرتغالی ها دشمنان تازه ما هستند.
ژاپنی ها، آمریکاییها و افغانها دشمن فردای ما هستند.
ارمنی ها، کوردها، زازاها، چرکسها، آبازاها، بوشناکها، آرناوتها، پوماکها، لازها ، لزگیها، کوماکها، گرجیها، چچن ها، چنگنه ها دشمنان داخلی ما هستند.
برای مبارزه کردن با این همه دشمن باید بخوبی آماده بشوی.
خداوند کمک ات باشد

نوشته شده توسط: Anonymous

7 - ناسیونالیست های افراطی تورک علاوه بر نقض و نفی کامل دموکراسی در درون تشکیلاتهای خود در جامعه و خارج از تشکیلات هم تحمل صدای مخالف را ندارند. آنها به آزادی اندیشه، بیان، مطبوعات، نشر و غیره که حق ابتدائی و فردی هر انسانی می باشند اعتقاد ندارند و در درون جنبش ملی دموکراتیک آذربایجان با سانسور و ایجاد محدویت در آزادی بیان و عقیده چنان اتمسفری سنگین و آلوده علیه منتقدان و مخالفان خود ایجاد کردند که بسیاری از فعالان و مبارزان سیاسی از ابراز نظر وحشت می کنند. آنها با نام آذربایجان برای

قلع و قمع افکار مخالفان به سانسور، تفتیش عقاید و پرونده سازی متوسل می شوند و در میدیای خود افکار مخالفان را منعکس نکرده و افراد را بخاطر دگراندیشی مورد تعرض و مواخذه قرار میدهند و چنان دگراندیشان آذربایجانی را می کوبندکه آنها از آذربایجانی بودن خود و نام آذربایجان هم نفرت پیدا میکنند. این گروهها به حریم خصوصی، شخصی و خانوادگی مخالفان تجاوز کرده و منتقدان را با بد دهنی، فحاشی،ناسزا، فرهنگ و ادبیات ناشایست هتاکی میکنند و همه ضوابط اخلاقی را زیر پا میگذارند بطوریکه هیچ بحث و سخنرانی یا گفتاری نیست که در آن به دیگران توهین نشود. آنها با پیش فرض قرار دادن بعضی از اصول ویژه و خاص، مخالفان خود را مانقورت، ساتقین (خود فروش)، مزدور، جاسوس رژیم، فارس، خائن، تواب، ارمنی، کورد، روس، کمونیست فسیل، توده ای و تروریست مینامند که همه این اتهامات مترادف با “کافر”، “منافق”، “ضد انقلاب”، “محارب”، “مفسد فی الارض” می باشند که جمهوری اسلامی ایران صدها هزار انسان را بر اساس آنها دستگیر، زندانی، شکنجه و اعدام کرده و میکند.
بوزقوردها کسانی را که شستشوی مغزی شدند و بخدمت دشمن در آمده و در بخشهای دولتی، اداری، نظامی، قضایی، تولیدی، خدماتی دشمن کار میکنند “مانقورد “می گویند. کلمه مانقورت که به همراه بوزقورد از ترکیه وارد فرهنگ سیاسی آذربایجان شده است از هم اکنون خبر تلخ ترور، کشتار، اعدام، زندان، شکنجه میلیونها تورک آذربایجانی را میدهد. بر کسی پوشیده نیست که بوزقوردها در صورت قدرت گیری در آذربایجان جان بسیاری را با اتهام مانقورت خواهند گرفت.

اگر در تاریخ فاشیسم نازیها و فاشیسم اسلامی ایران، طالبان و داعش اصلاح شدند فاشیسم اسلامی و نژادپرستی پانترکها هم قابل علاج خواهد بود. من فکر نمی کنم. اگر آذربایجان آزادی و استقلال و عدالت اجتماعی و خلاصی از همه بدبختیها را دارد باید از شر پانترکیسم خلاص شود. با سلاح کهنه و شکسته فاشیستی پانترکیستی عثمانیها هرگز نمی توان کشور، دولت مستقل و دمکراتیک و مدرن آذربایجان را بنا کرد.