رفتن به محتوای اصلی

آیین پرشور بدرود با پیکر کنشگر دانشجوی جانباخته در تهران
ویدئو
08.01.2016 - 02:52

 

به دنبال قتل مشکوک پیمان مروتی، دانشجو و کنشگر مدنی که در روز 27 آذر 1394 در برابر در خانه اش در یاخچی آباد تهران کشته شد، آیین سوگ بدرود با پیکر او در تهران با حضور انبوهی از مردم برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده ی پیمان مروتی گفتند: " نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به بیمارستان آمده، ما را تهدید کردند که خبر ترور پیمان و شلیک های گلوله به هیچ عنوان نباید رسانه ای شود ومحل را ترک کردند. ما به پلیس منطقه ۱۳۰ نازی آباد ماجرا را توضیح دادیم و تاکنون هیچ ارگانی پاسخگو نبوده و بی تفاوت هستند."

خانواده ی این دانشجوی جانباخته همچنین داستان نقل شده در برخی رسانه های حکومتی درباره ی علت و چپونگی کشته شدن پیمان مروتی را کاملاً دروغ خواندند.

 بر پایه ی همین گزارش، پیمان دشمنی شخصی با هیچکس نداشته و تنها فعال دانشجویی و آزادی خواه بوده است. پیمان پیش تر چندین بار از سوی افراد ناشناس تهدید شده بود.

آیین یادبود و خاکسپاری پیمان مروتی با حضور گسترده ی دوستان و آشنایان نامبرده برگزار شد. حضور نیروهای لباس شخصی و امنیتی در میان شرکت کنندگان به وضوح دیده می شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از خانواده ی پیمان مروتی،  ساعت یک ربع به یک بامداد روز جمعه ۲۷ آذرماه بود که پیمان به همراه پدرش «علی مروتی» متوجه خودروهایی مشکوک در مقابل منزل، آخر کوچه و اول کوچه شدند.
 
پدر پیمان به همراه او به مقابل درب منزل رفتند. پس از باز شدن درب منزل پیمان با شلیک دو گلوله به سر و سینه اش از سوی آنها به زمین افتاد ، پدر پیمان نیز در طی این حادثه با شلیک گلوله ای دیگر از ناحیه دست مجروح شد.
 
همسایه ها و عموی پیمان جهت کمک به خیابان آمدند، افراد ناشناس پس از دیدن این صحنه شروع به ایجاد رعب و وحشت کرده و تعداد زیادی تیر هوایی شلیک و سریعا متفرق شدند که در فیلمی که از سوی همسایه ها تهیه شده کاملا مشخص است.
 
بدن نیمه جان پیمان را به همراه پدرش به بیمارستان امیرالمومنین منتقل کردیم. مسوولین بیمارستان پس از دیدن وضعیت پیمان گفتند ما نمی توانیم کاری کنیم و ما به ناچار پیمان را به بیمارستان سینا انتقال دادیم. وضعیت پیمان بسیار وخیم بود.
 
تیرهای ساچمه ای در سر و سینه او منتشر و ساعت ۳:۳۰ بامداد روز جمعه ۲۷ آذر ماه قلب او از حرکت باز ایستاد.”
 
پیمان مروتی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد صفا دشت و 30 ساله بود.
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.